Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 19 augusti 2013

Epost till radio legenden Kjell Alinge

Hej lyssnade till dig och Janne Forsell på 1970 talet,jag och janne Lindström idag redaktör på Svt rapport gjorde kuliga saker med en rullbandspelare.
jag spelade en kärring som ringde in till radion som hette Elsa.Vi hade som ni olika röster och tonlägen samt olika dialekter ni var våra förebilder.

Om du minns så ringde du ibland in till Stockholms närradio 95 mhz ett program som sände som hette glappkontakt.
Jag har sänt på Stockholms närradio 88mhz i 25 år samt har en egen kanal på internet.

Vad skulle hända om du och Janne Forsell körde igen många år senare har en vinyl samt de cd som gavs ut.
Även Eldorado som finns att ladda ner på nätet samt på:


www.radiogodis.se där finns massor av gamla klassiska radio program mm.

Min släkting Idji Marciel jobbar på ett produktions bolag för SR hon har även jobbat på SR P1/Stockholm och startade upp
Radio Total Normal.

Besökte radio huset med Janne Lindström hans mamma hette Barbro Lindström känd från svensktoppen på 1960 talet samt b la som reporter på aktuellt hennes man Bengt Hagman var redigerare på tv.

Har kört en del av era gamla klassiker i närradion från en sprakig vinyl.
I blomster affären och byråkrat pölsebyrån sidfläsk.

Du får gärna medverka i mitt program gärna med färdiga program så sänder jag ut dem.
Gärna en telefon interljuv också.

Gunnar Andersson radio producent/webmaster
fd radioloksperatör SJ/ISS

Dalarna fd Stockholm




















--
Jag använder gratisversionen av SPAMfighter för privata användare.
750 spam har blivit blockerade hittills.
Betalande användare har inte detta meddelande i sin e-post.
Hämta gratis SPAMfighter här: http://www.spamfighter.com/lsv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh