Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

söndag 18 augusti 2013

Kort teknisk info+text

Nu fungerar det när ni i fortsättningen lyssnar på Gjallarhornets internet kanal live ström netradion.tk+
den hörs på flera andra url t ex gunnar1.tk natsol.se m fl så hör ni en signatur låt nämligen Jussi Björling med Land du välsignade från 1957.
Sedan följer omgående vår live ström låten är drygt 3 minuter lång.

För att få det att fungera fick jag logga in där jag kan administrera min server mm.

jag stoppade den samt startade om den igen.
Om min anslutning till servern ligger nere så körs samma låt i en ändlös slinga tills min anslutning till servern är aktiv igen.
Har även ändrat texten till:

Gjallarhornets Internet Kanal+texten
Bevara Sverige Svenskt

Alla ändringar sker med fördröjning man får vänta senare kan man uppdatera netradion.tk dvs webläsaren.

Lyssnar till SR P1 Sommar årets sista från dalarna reprisen.
Har lagt in netradion.tk i Screamerradio i favoriter.
Samt i radio Shure samt i Rarmaradio.

Man kan lyssna i sin egna media spelare där man lägger in som spellista.


Shoutcast.com sök på Gjallarhornet nu spelar dom Jussi lustigt.
Där kan man välja att lyssna i ett pop upp fönster man ser även koden för att bädda in som mediaspelare på din blogg eller hemsida.

Nu är det åter strul ibland sker korta avbrott allt ser normalt ut med min internet anslutning inget visar att det är nåt fel.

Igår stängde jag av modemet i hallen en stund sen var det ok igen.

Gjort kommer snart ansluta strömmen till den igen.
Det är inte ok med korta avbrott så här.

Men nu vet ni att det fn är ett avbrott igen samt att när nätradion är igång så hör ni först Jussi.

Nu när min anslutning till servern på shoutcheap är borta så ska ni också höra Jussi samma låt i en slinga.
Nu är B datorn avstängd har kört live ström idag.
Nu är modem och switsch igång samt anslöt till servern på winamp på C datorn kort fördröjning nån sekund sedan hörde jag Jussi med Land du välsignade.

Låt infon verkar dock då inte hänga med,jag lyssnade på radio framåt nr 71 samt körde ut den på netradion.tk

Två snoriga näsor som snörvlade flitigt låter inte bra har själv en snorig näsa.
Mycket svordomar samt ovårdat språk.
Uppmaning till våld samt att likvidera sina fiender.
Gjorde en separat inspelning för min närradio produktion på 47 minuter del 2 fick raderas samt en ny del 2 kortare version med avslutning av deras nationalsång.

Svordomar får man även höra på radio länsman.
Lyssnarna på Stockholms närradio 88mhz har inte hört svordomar i närradion sedan radio pratare som Rolf Pettersson
och Lasse Lindh härjade i närradion visst nån enstaka gång finns ref band då jag säger nåt enstaka svordom.

Kraft utryck kan vara ok men om det är för ofta tappar de sin betydelse det låter bara obildat ovårdat.
Det skulle vara böter på böter på radion även internet.

Tänk att på uppdatera sidan för att låt listan ska hänga med.
Nu visar den I natt jag drömde med Heep Stars men eftersom jag uppdaterade sidan kommer....ja just det Jussi.

Med Jussi som inledning visar vi att detta är en nationalistisk 
internet kanal passar det inte er så....dra iväg!

På 1980 talet hörde jag på olika föreningar på Stockholms närradio 88mhz 20watt men det hörde runt i krans kommunerna tack vare bra läge på femte höghuset vid Hötorget.Kallades under många år för Stockholm city 88mhz.

En salig blandning av olika religiösa och politiska föreningar.
Framstegspartiet som senare blev Sverigepartiet 1986-1987 och Rolf Petterssons sk rasist program Öppet forum.
jag var en av många som under annat namn ringde in till de programmen både dag som natt sändningar.

De 65 rullbanden slängdes dessvärre då rullbandspelaren  gick sönder.Spelade in på lägsta hastighet dög för det var mest tal program.

Lyssnade från tidigt 80 tal missade massor av natt program då mina arbets tider på SJ växling krävde växling av posttåg kl 4 och 5 på morgonen.

Sök på mix88mhz så har ni en hel del timmar att lyssna på.
Många band återstår att överföra de ligger i tunga plastbackar och kartonger.I Märsta i 17 år så vågade jag inte ha dem i källaren då en pyroman härjade en gång fylldes trapphuset med rök vi fick inte lämna våra lägenheter.

Röken på gården var hemsk allt som fanns i källaren var förstörd dock hade jag bara en säck med tom burkar/flaskor.

Såg grannens tv den var utbränd nedsmält.




































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh