Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 31 augusti 2013

Senaste nytt

Samma slinga med 124 låtar gick länge idag jag har suttit vid den gamla studion och gått igen dem tekniska där.
Förr var det en inspelnings studio för närradio program.
Under några år i början på 1990 var det en sändnings studio 36.


Beställde mat på telefon hos Brosans gatukök först till ica.
Blev rätt tungt mulet rätt svalt trött och sliten efter skogsvandring de långa cykelturerna och långa inspelningar med Gunnar och en mikrofon samt buss turerna till/från Hedemora över Husby socken.

Hem från gatuköket tungt sen blev det att tvätta sig ren.
Förr gjorde folk det i vårt land på lördagar.
Rippar några cdr det är nu lördag den femte denna månad augustis sista dag.

Åter till den gamla studion köpte ett billigt dubbelkassett
däck som dock delvis gick sönder men nu går det åter med visst trixande att trycka play på båda spelarna.

Mixern har 13 kanaler finns ett kopplings schema som delvis stämmer.Olika audio apparater har ett nr som ska stämma med schemats koppling.

Mini disc från 1990 talet går att spela upp har ett lager med passande skivor ser ut som data disketter.
Sony lade ner det och satsade på mp3 spelare.

Det är en liten Sony walkman mini disc.
Fick in  rockklassiker från Stockholm med reklam för deras lokala sändare med lokal reklam i Ludvika på FM 104.4 mhz.
Tror dock det är en slavsändare jag hör här.
På sikt kommer de övergår till DAB+.

Nere i Märsta överförde jag en del vinyler till kassettband.
Hittade en vinyl med Fredrik utgiven av nedlagda Marianne records 1985 inga egna låtar förde över några av dem främst där han sjöng på svenska.

Fick reklam till eposten om alla nattkissare de måste upp flera gånger på nätterna för att kissa.
Jag orkar inte med det utan kör med en plasthink.
Det är enorma mängder detta eviga pissande både dag som natt.

Gamla band från telefon svarare i Hägersten samt Uppsala finns också men det är inget jag kommer lägga upp till allmänheten.

Däremot finns en inspelning när man stänger ner Stockholms polisens gamla radiosystem 70S som ersattes av delvis krånglande Rakel men efter många år har man nog fått ordning på det mesta.

Man tackar b la de som har lyssnat allt är inte Rakel det finns komradio kvar som ännu är analog.

Att söka efter frekvenser som är uppdaterade har varit min hobby sedan 1960 talet.
På SJ/ISS användes även komradio på 430mhz bandet.
Nu blev jag trött!















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh