Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 7 september 2013

Alexandra om Heinz Burgmeisters död

Jag minns det som det var igår. Jag var hyfsat ny inom Nationaldemokraternas rörelse. Jag hade hört talas om Heinz Burgemeister till och från genom hela min politiska karriär. Jag kände honom som en av grundarna i NRP. En man med mycket stort hjärta. En man som värnade om de små i samhället. En man som kämpade för folk på samhällets bottenskikt. Han skrev kallelser inför sin kandidatur i Åmål. Berättade inför åhörare om sitt engagemang. Han kämpade in i det sista. Han förde NRPs visioner vidare trots splittring och lät sig inte nedslås av antagonisternas våld. En man vars mod är värt att hyllas.
Skickat från min iPhone


Han kanske skulle vilja vara med på radion och jag ville ställa frågor om hur kampen såg ut på 1960 talet.
Nya tider står nu fn utan en ansvarig utgivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh