Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 23 september 2013

Bildmix




Ovan min broder Mickael Mcnamara Australien på besök i Sverige han är född i Sydney men togs som liten hit och bodde under några år hos sin farmor i Göteborg.Han sattes som liten pojke på ett flygplan ner till Sydney.Han är född som Johan Zetterström.Pga av hans namn Johan som är ett kvinnonamn där nere blev han slagen i skolan och fick kämpa sig igenom skolan dock skedde ett namnbyte till ovan.Mickael besökte b la Christers grav i Bollnäs.kvinnan är min moster Lotta vi växte bägge upp hos min mormor dvs hennes mamma Eivor Aspnäs som tog mig som fosterbarn.

1980 talet ännu är Nynäsbanan enkel spårig sitter på ett berg söder om den gamla hpl Vega godståget är företagshyrt dragare är SJK efter företagets färg vagnar kom personvagnar tåget gick till Jordbro.

På de stora  fälten söderut som syns bygger Haninge kommun den blivande Vegastaden under många år framåt den byggs etappvis.
På sikt kommer även en ny pendeltågstation att byggas.
Vega hpl nedlades 1973 banan är sedan 1990 talet upprustad och dubbelspårig.


Har en bunt av dessa här utgick tunnelbanan från Slussen och söder det är trots allt bara år 1950.


Detta lilla parti blev en flopp det var delvis startat 1995 av uteslutna Sverigedemokrater som jag träffade inför starten.
Partiet togs över av krafter som ombildade det till Konservativa partiet även det blev en flopp det nedlades hastigt 1998.

Man hann komma ut på lite krångliga internet adresser.
Hittade medlemskorten i båda partierna redaktören för tidningen Grindvakten gästade min studio samt läste in lite texter finns foto på henne. Vi hade en kort sexuell förbindelse.


Detta var min fortsättning på det 1994 nedlagda Sverigepartiet.
Finns omskrivet i Lodenius/Wikström 1997 Vit makt och blå gula drömmar jag har boken.Där står även Gjallarhornet med.
NDP hade även postbox i Uppsala och blev kallat för nazistparti i UNT Uppsala nya tidning.

Dock lade firman ned sin verksamhet som var lite skum.
Poste restante adresser fanns på övriga orter.
Antalet adresser blev totalt fler än i Sverigepartiet närmare 1000.

Många kända namn senare i SD hade först tagit kontakt med Sverigepartiet/NDP nämner inga namn.


På 1980 talet fanns en kort period ett parti med postbox i Solna det var BSS in officiella parti som mest bestod av skinheads.
Jag hittade nämligen ett smutsigt flygblad på väg till växlingen på SJ vid Gamla stan det var klottrat BSS och mera extrema budskap på betong väggen.

Personer från BSS medverkade ibland i öppet forum  som drevs av taxi föraren Rolf Petersson som senare blev uppsagd pga sina åsikter från taxi Stockholm på 1980 talet.







Skriver inte långt men nästa splittring från SD blev ND som i början b la fick med stora delar av SD Stockholm.
Flera år senare hade flera interna bråk reducerat partiet betydligt,jag har bla kört radio nd skötte ND Sigtunas hemsida mm.

Här syns spårvagn i Norrköping fotat 1975 en tågresa med Micke Asklander.
Till höger Vega med halvbrodern Christer Zetterström som också blev kvar i Sverige när vår mamma svek sina söner och flyttade ner till Australien 1964.

Han +sin flickvän ligger begravda i Bollnäs efter många års missbruk.


Sen syns min apa Stina sen syns jag 1975 Allhelgonakyrkan.





























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh