Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 3 september 2013

Inspelning pågår

Kommande mix 88mhz med telefon program från min studio 36 bra ljud men nu kom det band från nätter där Lindh bråkade med SD och nu är han full på ett annat band.
Lindh hade alkohol problem helt klart han började med en värk tablett sen två eller tre stark öl på natten under sändningen som blev kvar på studio bordet efter Lindh hade åkte hem.

Lindh blandade alltså tabletter med öl/alkohol.
Kylig natt ute svalt under dagen elementen är på lite.
Jag kommer välja ut vissa delar och spela upp/in så det delas upp i kortare delar.

Som 45 minuter men inte där Lindh är full och svär och är dum.
Det är avsett för närradion där jag nu tar över mera tider från Georg hans minskas och mina tider ökar.
Lindh säger på fyllan att han var fd sosse och var med i FNL demonstrationer.

Jag klottrade Stöd FNL på Eriksdalsskolan fick rengöra.
På Södermalm skrev jag samma på en vägg en gubbe kallade mig för kommunist djävel.


Kul att höra att rent tekniskt så lät det bra från studio 36 som var kopplad till Kaknäs tornet och fd Televerket radio.
Har kvar en brun låda sk ULO röd lampa lös vid sändning.
XLR kontakt två piggar för mono sändning.
Har rotat fram lite flera band för överföring till mp3.

En övergång till bättre och varmare väder kommer ske i dalarna.
Lindh öppnade ännu en starköl tvi inte kul att sitta tekniker med en full program ledare.

Fn är det natt program från 1990 jag spelar in.
Bredbandet är ok och detta eviga pissandet hela dagen.
Nu bröt jag det blev 3t 37 min denna gång.
Lindh var riktigt full på natten den 1990 0714.
Lindh somnade ett tag en riktig skandal natt.
Stod även i norsk tidning att ledaren för Sverigepartiet var så full att han somnade.
Öp i Östersund blandade ihop SD med Sverigepartiet så Klarström beskylldes varit full i radion helt fel.
Råkade hitta band nr 4 A sidan som sista inspelning.
Normalt kunde Lindh visst vara lite påverkad av sina stark öl
och värktabletter men han var normalt inte full.

B la väljer jag ut kortare bitar från detta där man hör bra ljud från studion samt hur det lät på närradion i Stockholm med alla dessa välkända och okända telefon uppringare de ringde oftast upp till olika program som sände dagtid/nätter.


Många av rösterna från förr är döda sedan länge.
Men inte alla Lennart t ex är välkänd för att ringa in till radio 1 Stockholm.





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh