Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

torsdag 26 september 2013

Långshyttan,Dalarna 20130926

+7C ute och väldigt blåsigt ute idag iskalla vindar känns som noll gradigt och halvt stormvindar.Ut med svarta lite trånga tränings byxor varmfodrade samt camo city fodrad jacka.Ner till återvinningen dvs returstationen vid fd ok.Skickade brev till Stockholm porto för 36skr.Hatar äckliga sopor ofta kladdigt.Städade tågen de sista åren så  tunga sopsäckar står mig också upp i halsen.Redan som vagnpersonal på SJ fick man efter kl 1700 på centralen i säcken köra sopsäckar med den lilla golfbilen man fyllde hytten samt det lilla lastflaket.Man körde sakta ändå ramlade några av som man fick hämta upp senare.Man hade ju tåg också men när loken skulle gå runt körde man sopor sen hänga på loket och sen köra lite mera sopor.Till ica liten flicka tittade mig en liten sötnos nej hon var svensk.Nu blev det riktigt tungt jag har släpat på tung mat hela mitt liv.Stanna lite vila lite pusta/flåsa lite osv.100 timmar senare bara en trappa upp så ja.....flåsa lite mera nu you make it!Såg en sydländsk kvinna på gräsmattan huckle på skallen babblade i nallen men sexiga tights.Asylsökande ändrats hela tiden henne hade jag inte sett förut flera från Afrika är här fn.Otur en orsak till flytten bortsett från allt buller i Märsta var att bo i en liten ort med få främlingar så hyr de ut tomma lägenheter till migrationsverket nej de sade som de var här finns asylsökande.Jag skulle inte vilja leva ett sånt liv att vara under utredning om man ska få PUT eller inte.Ica säljer även hushålls apparater t ex dammsugare och kaffe kokade mm.Kul med SD arkivet spelade in tal b la med Jimmy Windeskog Eva Dahlqvist mm 1t 11 min höll på till över midnatt.Man undrar ibland vart SD är på väg rent politiskt vet de själva vad de står för längre?De gör allt för bli rumsrena och få komma in och bli en del av makten men det var inte därför de fick våra röster.För att ha topplöner och en massa förmåner och leva i det övre skiftet.Pratade också med en virrig Georg få se han får en annan program ledning detta går inte längre den gamla är nästan alltid trasig och brummar det låter uselt.Tobbes media blogg ska medverka på lördag från kl 1715 via skype.Slagggatan i Långshyttan narkotika brott igen kvinna känd av polisen samt en vännina de hittade droger i bilen.Senare stopp på 270 mot Hedemora hennes 22 åriga vännina narkotika brott igen.Frysen även iskalla stormvindar ute konstigt nog är elementen nästan inte på.Lyckades få fart på elementet i badrummet på nåt sätt det var varmt i morse.Nåt badkar har jag aldrig sett sade till att jag vill bara ha en dusch inget annat.I Märsta var det gamla badkaret från 1971 så slitet så det var gulfärgat ställdes ner i källaren.Dricker äppelljuice lite väl kallt.Drog igång min HP 655 laptop kylplatta under med en stor fläkt som drivs med USB den blir inte varm som förut.Kör på tuch plattan men det finns ett mini tangent bord trådlöst från Clas Ohlson i Insjön som drivs med en liten som heter man trycker dit på USB en liten sändare svag på GHZ bander 3,4GHZ behövs bara två R6 batterier.Satte en träplatta under där står tangentbordet bör även gå att koppla in med adapter så man kan köra på en extern trackball.De 4,5 mil långa bussresorna över landsbygden i Husby socken samt att ligga så långt bakåt med huvudet hos tandläkaren Marita från norrland är inte kul.Kollar jag så får jag panik men blundar jag samt hör min musik med små mini lurar blir det bättre.Ingen spruta samt ingen smärta men fy vad dyrt för denna lilla framtand 820skr samt FK samma summe.Återstår 410skr.Fredag blir vilodag samt tvätta mig dagen innan man ska ner till Hedemora ska man tvätta sig noga samt håret så man inte luktar svett.Fasen glömde Roll on igen ja man ska tänka på allt.Man retar upp sig på såna småsaker.Här i kontroll rummet/sändnings bordet så är trångt man har lyckats att klämma in tre tangentbord,kassettdäck och mini mixer och två audio omkopplare,ett kassettdäck till högtalartelefon Tre stationära datorer monitor omkopplare trådlös högtalarbox.trådlös sändare två stycken de ena får ström från usb porten.Längre bort står flera kassettdäck staplade på varandra två är dubbelkassett däck ett än enkelt ännu en mixer med flera kanaler.Bakom ryggen Yamaha förstärkare 115watt med två stora Klipch två vägs högtalare från USA.Köpta på Dalagatan minns ej vad firman hette.Via ett finansbolag avbetalade jag dessa 11 500kr med 600kr/månad fick rabatt på 1.500 fick dock faxa mitt hyreskontrakt i Märsta hade skyddade person uppgifter så de fick bara fram Box 526 114 79 Stockholm gubben sade ja men du kan ju inte bo i en postbox.Här får också b la tre trackball med styrkula plats.Såg även bilder från Märsta hur det såg ut vid databordet där trångt som attan.Ok eftersom alla mina privata bilder är borta från Photowebtown så har jag hittat andra ställen för massupp skick av bilder gratis så de ligger på B och C datorn samt är kopierat på flera CDR och DVD skivor.En himla massa privata filmer från innan jag lämnade Stockholm 29 oktober 2011 finns också de fanns b la som lagring på Bredbandsbolaget.Tog hem nästan allt som fanns lagrat där senare skulle man kunna ladda ner även mappar innan gick det bara att ladda ner filer.Har ju mobilt bredband 7mbps hos dem så det går att beställa lagring igen.Hade även gratis 2GB hos Diino men se slutade de med gratis konton så allt där försvann.Har en lista på gratis konton hos Divshare först hade de 5GB gratis sen kunde man skicka upp max 100mb senare 200mb men sen för att man skulle tvingas att betala endast 20mb men allt det gamla som är uppskickat finns kvar.Norman jobbar med ny cd jag återkommer med besked.Antingen är man laglig och köper eller så söker man på torrent ja ni vet.















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh