Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

onsdag 25 september 2013

Lite info

Kyligt på nätterna bara några få plusgrader det är slut cyklat har även ett bakdäck som  måste lagas på nåt sätt.
Kommer börja vandra mera igen utmed grusvägarna och vandringslederna Dalkarlsvägen går genom skogarna norrut.

Kommer börja film mera igen samt mikrofonen hörs så starkt så sen kan man ta avi över till mp3 och använda som Gunnar och en mikrofon som kommer att återkomma lite oregelbundet när jag är ute.

Såg att det är ett dåligt år för kantarellerna samt det blir så mycket gula löv annars har jag hittat stora mängder med den svampen både 2011 och 2012.

Att filma vandringarna ger mycket mera när ni kan se samma saker som jag ser annars får jag försöka beskriva vad jag ser.

Nu blir det en sjukresa med dalabuss vi åker Myckelbyvägen ner till Husby kyrka sen Näs kungsgård sen höger ut på länsväg 270 som går mellan Norberg till Hofors.


Har hittat en fin Ultima Thule tröja Svea hjältar få se om de kvinnorna i Hedemora reagerar.

Tar camo jackan samt lite trånga svarta tränings byxor med vita revär varmfodrade.

                                          Hörlurar

Har med flera mp3 spelare med hörlurar den med skärm som jag spelar in med ute i skogarna har sju timmars batteri drift.
Jag betalar hälften och FK hälften för tandvård.

Får sitta och vänta/halvsova fram till min tid kl 1300 för jag kommer dit redan innan kl 1230.

Får ju anpassa allt till busstiderna som har ändrats lite igen.


Buss linje nummer är Dalatrafik nr 21.
Landsbygdstrafiken trafikerar lite olika varianter mellan Stjärnsund-Långshyttan-Husby-Hedemora.

Är bara två bussar som går via Myckelbyvägen ner till Husby.

Bussen hem går avgång stationen kl 1420.
Kliver på vid Myrgatan kl 1422.















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh