Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

söndag 22 september 2013

Lystring!

En nyhet är lördagsgästen som kommer medverka orgelbundet vissa lördagar antingen via vanlig(ip)telefon eller via skype.
Lördagsgästen kommer att medverka i direktsändning eller förinspelad interljuv.


Kent Andersson Stockholm har medverkat och Demokratbloggen.tk har medverkat dock med lite tekniskt fel i början och på min halvtimme så det blev bara 19 minuter.

Samt Ahmed Rami radio Islams grundare har medverkat via skype på 42 minuter.

Nu är det dax för nästa bloggare nämligen Tobias från Tobbes media blogg att medverka i direkt sändning nästa lördag via skype det skall vara ok enligt Tobias som är en ny vän på facebook.


Hade annars tänkt sända ut det korta radio länsman programmet på 42 minuter men om Tobias anropar mig på skype efter kl 1715 så släpper jag fram honom på lördag.


Jag hörde Tobias medverka på radio länsman för några lördagar sedan det går att återsända den interljuven vilket nog komma göras också men ännu bättre att ha med honom i vårt program och inte ställa samma frågor som länsman och Conrad gjorde.

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/


Heimdal vaktar porten till Midgård och varnar för analkande fiender genom att blåsa i.....Gjallarhornet!

Gatubilden har verkligen förändrats i vårt land efter mer än 30 års massinvandring och ännu värre kommer det bli med Svenskfientliga krafter som Ullenhag!



Tänk om våra förfäder har fått komma tillbaka och se vårt land 2013 vad skulle de säga?





Kommunismens offer beräknas till mer än 100 miljoner kronor.

På 1990 talet fanns NTK Nej till kommunismen som sen blev AKA Antikommunistisk Aktion som upplyste om kommunismens brott jag har kvar alla flygblads orginalen.

Han som startade NTK som blev AKA besökte min studio 36 en gång och överlämnade alla orginal killen kom ifrån Polen.
Notera att jag var FNL:are på 1970 talet och klottrade STÖD FNL på väggarna på södermalm på 1970 talet.
Jag läste Nyheter från Sovjetunionen utgiven av vänskapsförbundet Sverige-Sovjetunionen.

Jag var hjärnvättade jag lyssnade varje kväll på radio Moskva från den svenska redaktionen vilket bestod att ryssar som hyfsat lärt sig svenska.
Kl 2000-2100 sände de på svenska.
Jag hejade på Sovjetunionen i sporterna älskade Sovjets nationalsång den är fortfarande vacker men allt var en fasad vilka framsteg man gjorde i landet man visade upp i bilder/texter och statestik.

Alla fattiga,hemlösa,alla i fängelser osv teg man om.
Jag bar rockslags märken med STÖD FNL MOT USA.
Eller VPK idag skäms man verkligen.

Närradion i Stockholm skulle ändra på allt detta.
Från en röding till en patriot men det var en långsam process som skulle ta många år innan man fattade var man hörde hemma.

Några år av sökande i religioner nej det gav ingenting man läste om olika religioner bland alla mängder med böcker man hade.

Lyssnade på olika religioner i närradion nej det var inget för mig.

Man ringde in till olika föreningars telefon program det skulle dröja många år in på 1980 talet innan jag själv kom med i närradion.



Bilden är från inspelnings studion i Märsta Sleipnergatan 50 1995-2011 men mixern med 16 kanaler+mera inköptes för min sändnings studio i Midsommarkransen i Hägersten studio 36 kopplad med sk ULO box till radiodriftcentralen i Kaknästornet teracom fd televerket radio.
Åren december 1989 till februari 1994 jag flyttade våren 1994 tillfälligt till Almunge i Uppsala kommun.
Februari 1995 var jag tillbaka i Stockholms län då jag flyttade ner till Märsta.
Lite närmare till tågen på Stockholms C tre mil från Almunge var det hela nio mil till jobbet.

Min kvinna i Uppsala strulade med andra män så snart var förlovningen bruten.


Bild från 1990 talet växlaren Per Bäck vid radiostyrt Ue lok fd SJ Ub lok.

Lådan vid höften byttes ut mot en mindre/lättare dosa på magen med en joystick senare.
Komradion med mikrofon kabel i bröstfickan syns också.
Man ser hur farligt nära tågen kommer växlingspersonalen.

Detta var arbete i sk säkerhetstjänst och varje år skulle all personal testas i två dagar med ett avslutande prov då skulle man få minst 16 rätt på tre alternativ.




































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh