Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 21 september 2013

Märsta växer!

http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=11423


Ni kanske minns mina bilder från Steningehöjden spelade även in Gunnar och en mikrofon en bit från området man hade gjort en blivande väg genom skogen.Om man tittar på bilden och förstorar upp den till 300% trots att den del träd står i vägen ser man ett pågående bygge utmed Steninge Alléväg nämligen AB Sigtuna hems blivande fyra sjuvånings höghus.
Vägen uppför den långa Valstabacken syns till höger.

Åkte Pinbacksbacken för sista gången den 29 oktober 2011 med stor flyttbil på 32 kvm för vi åkte ett maten på resturangen Karlsson ut på E4 och sen norrut mot Uppsala genom Uppsala sen vänster på länsväg 72 mot Sala där vi stannade till på macken.

GPS hade vi med också vi var tre i hytten.
På macken vid Gussarsvgatan i Hedemora fanns nycklarna till min lägenhet i ett kuvert fick visa ID kortet.

Till vänster på bilden syns vattendammar som Fortum bekostade nere i Steningedalen.
Jag har även flera gånger besökt Säterdalen bodde periodvis i sex år i Siggebo på tre trappor kunde spela in program på band i en enkel studio.

Dumt nog hade jag aldrig någon digital kamera i Säter!
Sjön Ljustern låg nära i den första lägenheten såg man lite av den.

Nu är det inglasat+internet uppkoppling men då var det öppna balkonger med en ruskig insyn gick man ut vid balkongräcket och vred på skallen såg man rätt in på grannens balkong.

Senare bytte jag till en större lägenhet på Magistratsvägen 4D.
Också tre trappor men 59kvm inte 38kvm samt ett köksfönster mot skogen.

Surkärringen på bottenvåningen sade dock att här ska inte spelas nån musik här ska det vara tyst och här bestämmer jag.

Tanten mitt emot sade ingenting men efter tio minuters musik lades en lapp i lådan kan du vara snäll och sänka ned musiken?

Det var kärringen på BV!
Väldigt tysta hus i Siggebo likaså här på Sleipnergatan var det en mardröm att bo oväsen på flyget utanför och lyhörda 70 tals hus pissa/spola hördes fint samt hissen.
Hade en hörnlägenhet med iskalla väggar vintertid.

Alla höghusen på Sleipnergatan i Märsta kommer dels upprustas samt  till läggs isoleras.
40 huset är klart mitt 50 huset skall göras klart iår.
Svårt att glömma mitt gamla liv 17 år i Märsta t ex har aldrig bott i ett område med så mycket oväsen!

FLYGET/SKJUTBANAN I KROGSTA/LIVGARDET I UPPLANDS BRO TO ALL OF YOU I WILL SAY:

I CAN NOT HEAR YOU FROM MY NEW PLACE!















Jag är trött uppe till klockan 0230 lite besviken att ingen ringde trots att ett antal kontakter fick veta att det var ett telefon program idag.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh