Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 28 september 2013

Mera teknisk info

Statestik på besökare på kortadressen:

http://netradion.tk de som lyssnar via egen mediaspelare syns ej.

Ökning till 157 lyssnare på 14 dagar som lyssnat vid 235 tillfällen.
Gjorde omstart av servern efter lite buffering.
Går enkelt att koppla om mikrofon nr 1 från mixern som går in på line in på C datorn.
Kopplade den till line in på B datorn lät bra samt tele adaptern inkopplad på line in inte på samma gång finns dock en adapter två hane 3,5 in på samma ingång.

Tele adaptern lät hyfsat bra högre styrka lite sämre.
Man kan testa och koppla lite olika samt kolla hur det låter och fungerar.

Webcam står riktad mot mitt face men jag är lite blyg för att också synas samtidigt som man försöker ha kontroll på det tekniska.

Har slängt andra mikrofoner de andra studio mikrofonerna står kopplade bakom mig mot 16 kanalers mixer de användes i studio 36 samt för inspelning på Sleipnergatan men jag gick mera över till olika headset pga allt flygbuller trängde in vid inspelningen.
Ett billigt men bra headset är på tejpat på högtalar telefonen.

Kanske testar B datorn kommande lördag Gunnar på 30 minuter kl 1800-1830 input soundcard test mikrofon nr 1 omkopplad samt tele adaptern på samma ingång line in.

Stereo mix extremt lågt läge nästan i botten men inte riktigt.
Så..... det börjar låta mycket bättre nu vid sändningen.
B datorn började med de första live testerna katastrof ljud.
Jag trodde stereo mix skulle stå i mitten eller ännu högre upp nej det var helt fel.

Därför är det viktigt att det ska kunna fungera från B datorn också.
Jag är övertygad om det samt att jag börjar lite smått få kontroll på live sändningar man behöver inte vara så uppstirrad när man slipper de värsta misstagen man gjort.

På den gamla IBM datorn finns ett audio headset ej data headset kopplat till ett externt usb ljudkort soundblaster dock har XP problem att streama men det går att prata via A datorn samt koppla en audio kabel med hane 3,5 i varje ände och ta signalen/mikrofonen vidare till B datorn rent tekniskt.

Konstigt nog har jag försökt på signal från detta DJ headset till B datorns Sweex externt ljudkort men det låter inget.

Hittade inställningar för förstärkning så den låter mycket starkt.
Lättare är dock att koppla om mik nr 1 vilket jag testade lite kort på B datorn ikväll.

På D datorn verkar inte installationen av det externa ljudkort jag köpte blivit riktigt några funktioner fungerar inte kan ha att göra med att det är windows 8 samt 64 bitar.
Där kan man koppla in en mikrofon via line in.
Inbyggd webcam med inbyggd mikrofon fungerar t ex på skype.
Har program för inspelning med webcam samt redigering.
Tre program b la windows movie maker lägga till text och effekter.

Har man headset är det svårt att snyta sig med min snoriga näsa.
Ja Tobbes media blogg får medverka nån annan gång.
Kan även sända ut interljuven från radio Länsman som väl hade ett uppehåll denna lördag pga tids brist.

Ska nog testa telefon  program nästa lördag då får Georg sin timme men jag bara en halv snyft.
Mycket kan gå snett det räcker att winamp som kör live stream hänger sig då är det kört då måste man starta om.
Är det tyst på 88mhz för länge kommer slingan in.


















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh