Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 23 september 2013

Super tekniskt strul but now its OK BABY!

http://netradion.tk


Igår kväll var det nåt skumt med uppkopplingen lampan för min port blinkade inte stängde av modemet i hallen som alla lägenheter här har.
Gjallarhornets internet kanal är igång igen efter en himla massa omstarter av server och det gick inte att få kontakt med servern.

Supporten på shoucheap kan ha gjort nåt för de skrev att det var ett fel på min server.

Har fått följande att fungera:
Intro jingle är åter Jussi Björling med Land du välsignade en låt ni aldrig får höra på svensk fientliga SVERIGES RÖDIO!

Sen hör ni aktuell streaming dvs strömmande webbradio med två b en del stavar med webradio det är inte radio heller.
Samma Jussi ligger som sk backup file om kontakten med servern bryts så får ni om det fungerar lyssna på samma låt i en endlös slinga.Lika tråkigt som band slingor från närradion föreningar eller pip toner och enstaka program eller program på finska eller program på för oss helt obegripliga språk.

Nog för att gamle Georg gillar svart musik men han blir tokig på de främmande språken på närradio man fattar inte ett jotta.
Trodde det var fel på statsnätet även strul att ansluta med trådlöst modem men till slut var jag uppkopplad via bredbandsbolaget.


Men då hade jag dragit igång modemet i hallen körde dubbla system men kopplade ur trådlöst modem.

Efter en del musik kommer snart strömmar med dagens inläsning från artiklar på nätet två mp3 totalt 40 minuter.

Ej pk media!
Hade felanmält till supporten på shoutcheap men eftersom det är ok igen så avslutade jag ärendet.
Det är två olika inloggningar till dem.
Ett går till min konto ett går till min admin på servern.

Va tystnad det får inte vara tyst på en radiostation nej det var en låt som innehåller flera minuters tystnad på slutet vet ej varför.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh