Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 26 oktober 2013

Dagens tekniska test

Winamp på laptopen hängde sig flera gånger.
Vid den första live sändningen på 88mhz från min laptop som kommer den 9 november 90 minuter så gäller följande:

Soundcard läggs i monoläget annars hörs inte bordsmikrofonen.
Winamp gäller normalt men vid inkoppling av mikrofonen denna gång bordsmikrofonen som jag kan styra med en till/från knapp har lyckats att få mikrofon halsen just framför mig den är svag men rundstrålande.

Läge mono.
Volym max
Mikrofon  regeln max.
Stereomix måste här upp annars blir det för svagt.
Ställde den på 95 procent då hördes det starkt.
Karpstryparn kommer på skype från kl 1715 men har testat att med en extra audio kabel får man lätt ansluta den mikrofon kabel som förstärker signalen från högtalar telefonen till line in ingången.
RCA men som övergår till en 3,5 hona.

Andra live sändningar från laptopen blir det möjlighet att medverka både från telefon samt från skype.
Skriver detta på laptopen B kör stream samt C vilar.

Ska ställa om ett antal klockor!Gjort!
+10C ute har streamat ut dagens radio länsman flera gånger samt även spelat in programmet men uppdelat på 45 minuter samt 25 minuter för eventuellt sändas på närradion senare.

Georg fick inga samtal idag så han skyllde på att programmet innan skrämde bort lyssnarna.
Om länsman var sjuk så börjar min hals bli dålig.
Hosta och rinnande näsa jo pga det blåsiga vädret i torsdags.Vad hade jag ute och göra i den höststormen!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh