Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

fredag 25 oktober 2013

Dalarna 25/10

Rengöring av svettig kropp som väger mer än 100kg samt rengöring av smutsigt heavy metal hår.
Tog bort en massa podd program b la från radio1 för att frigöra utrymme men sen när de ska läggas ner så gäller det att bevara ett stort mp3 arkiv.

Deras chef sade att det inte är omöjligt att radio 1 ändå återkommer i framtiden i någon form.
Robban skämmer ut sig när han kopplar bort en svensk som är på väg mot Södertälje han har sett ett antal olyckor och när han kollar vem som kör är det alltid en invandrare de kör så dåligt.
Robban blir sur och kopplar bort svensken direkt.

Som ordf i expo kan man inte förvänta sig mer respekt för yttrandefriheten.

Gjorde samma på B datorn/vista som på C datorn tog bort det skype recorder program som fanns då skype anger att det inte kommer att fungera efter december.

Tog hem samma skype recorder som ligger i C datorn.
Tog hem samma inspelnings program som ligger i C datorn.
Hör en tråkigt sak vi återger radio nord revival från 2012 en massa timmar.

Men dessvärre hade de inte redigerat bort den tobakt reklam för Camel som gick på radio nord.

Man hörde även hur man tände en cigg som smakade gott dvs Camel.
Jag spelar in detta på B och C så det är svårt att redigera bort.
jag beklagar men det är mer än 50 år sedan detta sändes man visste ännu inte hur farligt det är att röka.

Min pappa började röka när han var 12år och han rökte 40 cigg per dag.Han fick en hjärnblödning på sjukhuset fick han en varning från läkarna.
Dels sluta röka samt dra ner på arbetstiden.
Han körde på med allt dock ej någon sprit även om vi hittade några flaskor då jag fick sköta dödsboet men han söp inte.
Rökningen blev hans död!

Bosse Wallman dog 1996 nere i källaren i vårt fritidshus i Haninge.
Nordenskjöldsvägen 61 där vi var mer än 30 år.
Mormors man som också hette Bo Lennart dog 1997 bara 74 år i stroke.

Mormor blev vittne han hade med sig sopsäckar med saker han hade hittat i soprummen på östermalm där rikt folk slängde bra saker.

Så föll han bara omkull på betonggolvet och dog direkt.
Hans glasögon och den ständigt smutsiga kepsen for iväg.
Mormor satt i den kalla källaren på en liten pall
 och hon fattade först ingenting.
Akut bilen kom men allt var försent!
Jag jobbade på SJ växlingen/vagnpersonalen på Stockholm C  de ropade på min komradio 430.800 mhz att ringa min mormor på Vega så fick jag beskedet att min pappa var död.
Han blev 63 år!

Mormors gubbe fick stroke från ute toan då fick Anders Steen ordf i SD Haninge som då bodde granne fick bära honom till den väntande akutbilen.

Enligt samtal med Anders som flyttade från Vega 2005 hade han besökt Vega där de hade breddat och lagt asfalt på det mesta hade man rivit ner flera mindre hus som förr var fritidshus och stora lyx hus som är året runt hus.

Kommunen hade dragit V/A vatten och avlopps ledningar.
Vi hade ju bara sommarvatten från maj till oktober.
Sen fick man pumpa ett bra tag först kom det skräp sen fick pumpa lite mera tills det kom  rent vatten.

Försökte ringa Georg i studion nere i Stockholm men det är bara en svarare får ringa på lördag.

Mitt program är klart 20131026-1700.mp3 ftp
Han ska köra mellan kl 1800-1830.
Söndag ska klockan ställas om en timme tillbaka!
Den 9 oktober mellan kl 1700-1830 ska bloggaren Karpstryparn medverka via skype från kl 1715.

1 november då jag kör mellan kl 1800-1830 kommer jag köra för första gången live från laptopen.

Har ju testat flera gånger på vår egen server.
Ska bestämma vilken mikrofon det blir kan koppla in några olika.
Bordsmikrofonen är lite svag men ställer man max på datorn volym samt max på mikrofon regeln.Samt högt pådrag på stereomix hörs den bra det sitter en på/av knapp som jag kommer åt framför mig.

Bara på laptopen fungerar stereomix som gain dvs förstärkning på volymen.

På övriga datorer B och C ska stereomix ställas extremt lågt annars sker en återkoppling av signalen dvs det kommer delvis tillbaka igen.
Den 12 oktober skedde för första gången en live sändning på 88mhz från B datorn där stereomix stod i rätt läge dvs extremt lågt och ingenting kom tillbaka.
Georg kör på gamla telefon ledningar dvs telias kopparledningar det kan ju aldrig låta bra.
Min studio 36 i Midsommarkransen lät dock bra finns utlagt många live sändningar och nattsändningar om ni söker på mix88mhz.

Skönt att få tillbaka en timme på söndag dvs vintertid eller normaltiden.Har en klocka som köptes billigt från Clas Ohlson som jag inte lyckats pilla rätt sommartid på den går envist som vintertid.

På mobilen finns en klocka som man får ställa om manuellt.
Datorerna ställer sig rätt automatiskt men övriga klockor får man pilla på tills man blir nöjd.

















































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh