Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 28 oktober 2013

Dalarna 28/10

Sjuk och sängliggande orkeslös kämpat för att kunna komma upp några gånger idag sen ner i sängen.
Vid kl 1800 åt jag nåt för första gången alls.
Köttbitar sås och potatis tillverkat på ica mathyttan i Långshyttan samt en glas apelsinjuice.

Det är så otroligt mörkt så man vet inte om det är natt eller dag.
Regn ute men dalarna ska klara sig från stormen bra ingen varning utdelat men det drabbar ändå då flyg söderifrån till Borlänge är inställda.
All tåg trafik i södra Sverige är av säkerhetsskäl inställda det gäller även godsståg.

Lätt varm på pannan så feber har jag men inte den högsta då se kännas ännu varmare.

+10C ute har öppnat balkongdörren så det kommer in lite luft samt en fläkt på.
Mattorna är borta nu under vintern från balkongen.
Snyter ut mest hela tiden hostar ibland kommer det upp slem.

Trots allt sovande/drömmande samt alla tankar på mitt gamla liv!
Jag minns så mycket av alla cykelturer och mycket.

Man borde glömma allt gammalt men jag ältar allt gammalt.
Har man växlat tåg kan man drömma  om det på natten!

                                   Trött/Orkeslös!

Vi har en vårdcentral på Solhemsvägen i Långshyttan men jag kommer snart börja bli bättre!

Mitt besök i ett blåsigt Hedemora på   torsdagen är orsaken!

Siljan i Nusnäs var jag nere vid stranden när det blåste så hemskt.

Jag kommer samla info om dalarna dessa historia och de olika orterna.Jag kommer även läsa lite om dalarna på radion.


Gjallarhornet är en del i det nätverk av alternativa medier som numera finns i Sverige!



Dalarna så vacker med de höga bergen de djupa skogarna samt de många vackra sjöarna!

Här en fädbod i Säter besökte jag Sigges fäbod och Lodstoparbo där räddade en kvinna från Säter livet på Gustaf Wasa.


Til Sigtuna stad på väg hem efter ett besök där väskan är fylld med mat!

Hem till Valsta.


En okänd sjö i dalarna troligen en skogssjö de kallas tjärn vi har flera här.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh