Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 15 oktober 2013

Höstresa med gammalt tåg

http://nordpilen.se/forum/showthread.php?tid=3039&pid=12942#pid12942


Jag åkte SJ tåg sommaren 2000 till Mora från Stockholm åkte på SJ privatresekort som anställd hyrde en stuga i Nusnäs lite utanför Mora vid Siljan en vecka men.....
Första dagen var det halvklart och nästan +20C men sen var det slut.

Resten av veckan blev mycket blåsigt samt svalt och mycket regn.
Kom på söndagen hade handlat på konsum sen taxi till en tant som hyrde ut för att hämta nycklarna sen till stugan.
Enda dagen det inte regnade var på onsdagen sol men svalt och enormt blåsigt.

Tog mig till ica nära i Nusnäs sen hem i blåsten.
Söndagen skulle jag hem i regn på stationen backades SJ tåget ner från Mora strand växlaren stod på första vagnen med blöt regnrock.

Min sommarvecka i Nusnäs blev ett dyrt fiasko man tillverkar dalahästen där.
Otur med vädret dock var tåget gratis men jobbigt med mer än 3 t 30 minuter för resan.

Blir lätt åk sjuk trots att jag åkte enormt mycket t bana samt pendeltåg till Haninge och pendel till/från Märsta och Uppsala pendeln från Uppsala senare från Märsta och under sex år åkte jag dalatågen då jag hade extra lägenhet i Säter och Siggebo.

Visst är det vackra höstbilder från norra dalarna?















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh