Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 5 oktober 2013

Kort info!

Var trött och mörkt ute men gick ändå upp lite nyvaken.
Ägnade tid att duscha SD skulle spelas in med timer kl 1400 liksom Gjallarhornet med timer på C datorn se tekniskt strul nedan.

Regn ute höst mulet och gula löv på marken samt träden är alla gula och röda.
Kommer nog ta bort www.natsol.se sidan är inte snygg.
De olika media länkarna finns som kort adresser.

Skulle ringa Georg på mobilen den var spärrad för utgående samtal prisplanen standard går ut.
Hade ett gammalt visa kort registrerat har ändrat.
Vid ett besök vid lunch hörnan i Rosersberg så gick inte koden igenom efter flera försök så spärrades kortet fick ett nytt av Nordea.

Tankade först kompis 75kr men efter chatt med Johan på Comviq så tankade jag 100kr på standard många SMS senare stod det att nu är prisplanen giltigt i ett år.

Pga tekniskt strul med internet uppkopplingen epostade jag till Hultman på närradio föreningen från live stream till ftp.
Ändrade datum och skickade upp en gammal halvtimme igen.

Men så började det fungera igen ringde Georg på ip telefonen.
Tog bort ftp mp3 filen.






Tekniskt strul felanmält till Alltele.se ip telefonen kom igång under eftermiddagen.
Live stream gick ej att ansluta till servern.
Det står att man är ansluten men man kommer inte fram det står DNS fel osv jag blir så sur på Alltele.se
Viss nätradio fungerar NRK men inte Gjallarhornets kanal skumt.

Körde mobilt bredband strulade det också.
Står nåt om en kabelbrand på telia i Stockholm som hände i slutet på september klart datum ändrades så det sista var att det blir klart den 6 vet ej om det påverkade nåt för mig?

                                          Mera strul!!!!

Winamp hänger sig ibland stål stången och trädgrenen står lutad mot C datorn då hörs mörkt ljud det kommer vibrationer från den.
Har ändrat det glapp kontakt till min mikrofon det skrapade
var enormt trött idag inte helt pigg.

Körde ut lite med Tobbes media blogg hos radio länsman.
Input stod det mikrofon när jag kör live stream ljudkortet inga staplar rör sig som de ska men det hördes ändå.
Ändrade till line in samt input winamp sen tillbaka till input line in då kom staplarna tillbaka högt.

Man måste hålla koll på allt tekniskt inte helt lätt.
Georg är 75år men gillar värsta pop musiken han älskar pop musik.

Han fick under sommaren två audio cd han kan ej spela data cd.Cd nr 2 fyllde jag med pop musik som jag själv gillar.
Maggie Really Family man han körde den.

När man är trött så kan man ej tänka klart då ska det vara strul med min internet uppkoppling sen strul med winamp och ingen ip telefon som fungerade.Stängde av modemet i hallen till och från.

Strul med mikrofonen och brum från datorn hördes i början.
Bäst att köra allt från input winamp utom då man ska prata i mikrofonen då kopplar man om.

EQ man måste kolla hur bas och mellan register samt diskant register står inställda.
Dra bort bas ljuden dra ner alla diskant reglar.
Dra upp mera i mellan registret.

Jag tar nog bort natsol.se eftersom det finns en spegel adress som är gratis nämligen natsol.tk

Struligt idag!

Min syster i Australien frös så hon drog igång en öppen spis men sen kom solen och då kom värmen.
I dessa varma länder blir det ändå kyligt på nätterna!

Länsman inställt för andra gången tillbaka den 12/10.
Nästa vecka kommer nya batterier från Nordea i Stockholm till min kortläsare ica hade dem men jag får dem gratis.
Var nog trött på fredagen efter rengöring av mattor och golvet i köket så jag började ladda nya batterier innan jag kom på att nej för tusan och varma var de.

Bra att jag körde ut lite RLM radio länsman lite med tobbes media blogg blev bättre /högre ljud efter ett tag.
Britt sommar på väg nu i veckan inväntar nästa vandring tar nog inte varma tränings byxor svårt att veta i förväg.




















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh