Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

fredag 11 oktober 2013

Långshyttan 11/10

Förkyld är man året runt näsan ska alltid snytas.
Detta eviga pissande dygnet runt gör en galen.
Inte lätt att sova när det inte dröjer länge innan man känner att....blåsan ska tömmas....igen.

I natt gjordes en säkerhets uppdatering på C datorn vaknade och fixade det knappt vaken.

Det innebär att datorn gör en omstart vilket innebär att vår live stream=strömmande tystnar.

Beställde från kabelbutiken i Piteå 10 meter med 3,5 kontakter i varje ände.
Samt en kontakt med 3,5 honor i varje ände.
Skickades samma dag så man ska inte säga att norrlänningar är sega de kan vara snabba de också.

Bör komma i postlådan annars sker en sms avisering.
Från netonnet.se kommer idag data headset billigt samt
en 3,5 kabel 3 meter med hanar i varje ände.

Lite av sommarens solbränna den sista syns lite ännu.
Har fått polisonger rätt korta men konstigt ändå.
Noddy Holder i Slade hade såna tydliga.

Glömde att jag även fick vykort från min moster på södermalm Lotta hon närmar sig 60 nu.

Även vill jag tacka Kim Blomqvist som skickade ett e vykort.
Lyssnar trådlöst vår live stream låg volym samt fn NRK alltid nyheter.

Sitter naken då det blir rengöring av en svettig kropp och smutsigt hår idag.
Fixade två konton på  ccloud.com igår laddade ner ett program för att skicka upp från skrivbordet max 5GB men det godkände inte mina lösenord allt var rätt men det gick inte alls.
Tog bort det programmet helt.

Visst är det långa håret lite jobbigt men jag är stolt över att inte vara en flintskallig gubbe på 53 inte ännu det kommer senare.

Gammal hårdrockare som numera mest lyssnar på dansband det går ju inte ihop.
En del rock är bara skrammel en del är halvbra och en del är mycket bra.


Med mina fyra datorer får min hjärna arbeta hårt man får lösa alla problem som kan dyka upp!
När man har löst ett data problem kan man gå vidare och invänta nästa för det löser man också på ett eller annat sätt man minns inte exakt hur man gjorde.

                          Live sändning på lördag!

Ja lördagen är min då sänds Gunnar på 90 minuter!
Kl 1700-1830 www.narradio.se/webbradio

www.narradio.se/webbradio välj länken till 88mhz.

Kör live steam test från B datorn kopplade just om kabeln från den mikrofon som ligger emot högtalar telefonens högtalare från C datorn till B datorns mikrofon ingång.

Kommer inga samtal kör jag nåt från en spellista i winamp.
Läget soundcard kopplas bara in när jag ska prata i mikrofonen.
Mikrofonens signal kommer från ett Dux kassettdäck var felkopplat det var kabeln från hörluren som gick in fixat.

Kul att testa det tekniska jag kontaktar några på FB får vi se om de ringer in eller inte!!!!

 RING IN TILL GJALLARHORNETS TELEFON PROGRAM!

                          12/10 mellan kl 1700-1830.

Med audio kablar kan man även koppla så man tar en utgående signal från ett dator till nästa dator.
Ska in på FB och göra reklam för lördagens sändning.

Även om det finns mycket på dessa datorer måste man dock kolla och för lyssna det finns sånt som inte är lämpligt att streama ut.

Fick cdr skivor med sk nationell musik från väst Sverige en del låtar är för extrema helt enkelt!!!


Sjunger de på tyska blir det svårt för mig om jag inte känner texten judehat osv.

Vill du bidraga med musik så hör av dig skicka inget till postboxen innan du har kontaktat oss först.

Såg även en ung tjej som verkligen värnade om vårt språk.
Hon skrev på fittbloggen att hon hade fisit på tåget så fitthåret fladdrade.
Kanske inte så konstigt de kallar varandra för hora,kukochfitta snacket i skolorna hela dagarna.

Svenne ungarna får betala muta till blatte ungarna för att inte åka på stryk.

De fanns i skolorna redan på 1970 talet fast de var inte så många som nu.

                                              Prosit!
Där nös jag just ska det börja nu igen?
Ser just en bok som heter Australien men jag blev kvar här när min mamma Birgitta flyttade ner 1964.
Även Christer min halvbror blev kvar här han ligger begravd med sin flickvän i Bollnäs pga åratal av hårt missbruk.

Han brukade ringa på nätterna till mormor på fyllan så gumman fick till slut skaffa hemligt nummer.
Minns även att min gamla mormor som blev 91 snarkade så det hördes i hela lägenheten på södermalm där Lotta återkom vi växte bägge upp där på Grindsgatan 33.

Finns en film på youtube som är filmat i hörnan med Blekingegatan man känner liksom igen sig ja!!!!
Hörnlägenhet samma som jag hade i Märsta med iskalla väggar och +16C på vintern.



Tur jag handlade häromdagen blir inne idag också!






























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh