Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

fredag 18 oktober 2013

Långshyttan den 18 oktober

18 sjukpensionen kom 11 443kr pga en arbetsskada från järnvägen.

Ut med bygelhörlurar som är diskreta och kopplade med adapter till mp3 spelare som  kör i 7 timmar på en laddning.
Sol och blå himmel kyliga vindar ja man såg de höga bergen som omger Långshyttan vissa är upp till 350 meter höga och där uppe är det lite snö på marken syntes.

Mot returstationen sen till ica söt liten flicka var där med sin mamma nej ungen var svensk.

Vid grönsaksdisken sitter reklam skyltar uppe i luften som kommer rakt i mitt fejs slog till skyltfan så gurkan gick av på mitten.

Tillbaka snabbt och byta gurka en del handlar  mindre men flera gånger i veckan för mig är det stor handling.
Tre kundkorgar och 900kr nåt.

Svarta skinnhandskar på och extremt tungt kunde bara gå en liten bit för att vila händer och armar lite tog sin tid att komma hem.

Försöker skriva på laptopen men zoomen ändras hela tiden.
Varm grillad kyckling är gott att äta som den är samt tuggade på gurkan.

Tog sin tid att packa upp och slänga samt det som ska återvinnas.
Läste om en kvinna med kackerlackor i lägenheten jag platta till blomflugor om  dagarna men ständigt dykar nya upp de är snabba att flytta på sig.


Hälsade på granntanten Eva under hon ser ut som 80.
Blev ett avbrott på vår live stream kort idag pga att letade efter kablar så kom jag åt ström kontakterna.
Även en  adapter hoppade ur sitt läge.

Hittade en Sony trådlös sändare hittade också dess adapter.
Samt passande hörlurar den går endast åtta meter.

Kollade ut svinkallt och gubben i månen var full hick zoomen gick ner till 40 svårt att se nåt då.

Stängde fönstret frös lördag blir vilodag och rengöring igen.
SD är en repris mitt program kl 1700-1800 är klart med ftp.
Tråkiga gnällgubben Georg kommer kl 1800-1830.
Zoomen blev enorm kör skrivbordsläge.

Jo jag kom på att låna den trackball som används av A datorn en IBM XP från 2003 den står numera avstängd den är seg minnet är bara 750.

Lyckades få loss usb kontakten där bak kommer inte åt baksidan.
Ser att den även har två usb uttag på fronten vet att de fungerar då jag prövade dem i Märsta.
Dock får inte det extra tangentbordet plats med sin usb kontakt.
Går att  köpa billigt usb hub.
Klämde in två böcker under det stora tunga bordet som jag köpte på myrorna i Ropsten med Lasse en gång för 100kr.

Två små grytunderlägg på böckerna på den vänstra en cd spelare som klarar data cdr=mp3 med batteridrift.
På den högra boken trackball lånad från A datorn.
Installationen tog några minuter.

                                      TRÖTT.

Nätterna är ett elände då blåsan ska tömmas så ofta!




































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh