Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

söndag 13 oktober 2013

Lite Info

Idag blev det rengöring av kroppen och håret!
Soligt ute men blåsigt löven for mest omkring.
Den mikrofon som vägrade fungera på lördagen lät bara ett brum fick jag igång det var nåt glapp i den tunna kabeln fixat med tejp.

Den sitter nu fastklämd framför mig med en gummisnodd på det headset som i lördags fungerade som mikrofon.

Testade inspelning på B och sen C datorn fick in bara på en kanal.

Hi recorder började krångla på B datorn den tog ingen signal från mikrofonen fast Weeny recorder gjorde det.
Sen började den hänga sig tog bort den.

Förutom Weeny finns ett annat enkelt program.
Bytte audio kabel vid test på C datorn lyckades få signal på bägge kanalerna.

Kan vara mono kablar som är orsaken.
Fixade en extra telekabel så jag lätt kan koppla om från högtalar telefonen eller United den gråa går även att koppla till en tredje telefon en som är gjord för att vara väggtelefon.

Försökte äta idag men bet  mig upprepade gånger i läppen gjorde ruskigt ont.

Tog hem ett program som heter speak a message både till B och C datorn.

Gjort för facebook testade och det fungerar!
Ni ska få höra hur mikrofonen låter ska fota.
Samma typ av mikrofon används sedan länge för C datorn.
Nätterna är jobbiga pga problem med blåsan.
Kommer även ett data headset i veckan finns ett som är avsett för A datorn där sitter usb sound blaster externt ljudkort.


http://www.speak-a-message.com/en/download.html

Militärt övningsområde hundpatruller samt hemvärnet ibland militär poliser samt övande trupp med tung packning från livgardet de genomför ibland övningar i flera dagar samt övernattar i stora tält skogen är bra stor.


En fd cykel i påsen låg en del kantareller inne på militärt område.

jag minns så mycket från mitt gamla liv det återkommer i drömmarna.


Detta data headset kommer i veckan kanske i min postlåda.





1970 talet Werner Örhn lärare ordf i Narvaförbundet jag längst upp till vänster usla betyg samma usla betyg från Polhemsgymnasiet nuvarande St Eriks men började ändå på SJ 1978 12 12 01 arbetade i 27 på Stockholms C Cst.


Flygbränsle tåget går tillbaka till Gävle hamn från Brista bangård mellan Märsta och Rosersberg mera exakt Norslunda.


Eneby gård i Sigtuna kommun här ligger bondgårdarna tätt inga kor med hästar och de sköter odlingsfälten.


Sättra i Danderyd går bussar dit samt pizzeria Danderyd.
Stod med ena benet kvar i Sollentuna men det andra benet var i Danderyd.


Nybyggt i Märsta C 2012 man förlängde Södergatan.


                                       Odensala så vackert
Min första mobil såg ut som ovan stor och tung.
Motorola köpt i Farsta C.Året var 1994.






















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh