Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

torsdag 24 oktober 2013

Tiil Hedemora förgäves

Ser nu att det SMS som Sveaparkens klinik skickade så står det lördag den 26 okober kl 1300 fast min kallelse gällde den 24.

Lyssnade inte av mobilens svarare!
Ut i blåsten svarta byxor lättfodrade många asylsökande ombord med barnvagnar och väskor mm.

Ner via Myckelbyvägen man ser landsbygden kossor och hästar och får.
Höga berg och sjöar och dalälven det är vackert i dalarna!
Nåväl Pga att ett körfält är avstängt på Gussarvsgatan svänger bussen höger ut på riksväg 70 riktning emot Säter längre norrut vid en rondell svänger den in i riktning emot Hedemora centrum.

Kl 1300 var tiden de har lunch mellan kl 12-13.
Fick en pratstund med en liten gumma med sin rullator.
Tömde blåsan några gånger hon sade vad det blåser ute idag.
På värsta dalmål svarade jag först innan min riks svenska kom tillbaka.Hon hade alla sina tänder i behåll.


Men den storväxta Mimmi kom fram och sade att min tandläkare Marita var sjuk.Hon hade talat in på mobilens svarare vilket jag hade missat.Hon sade att hon även ett sms med att det idag var inställt men det har ej kommit ett sånt.

Jag klantade mig borde lyssnat av svararen.
Ny kallelse den 7 november kl 1300 vilket även är min buss biljett T o R går som sjukresa.'

Blir så åk sjuk då bussen slingrar sig fram på smala krokiga vägar i Husby församling.

Ut i blåsten till hållplatsen Myrgatan 20 väntade där.
En snygg blondin gick av hållplatsen Långsbyn.
En snygg mörkhårig latinamerikanska steg på.
Somalier framför mig säkerhetsbältet på.

Den kvinnliga buss föraren gick på utbildning hennes handledare satt på första stolen till höger.
Västanhede trafik AB kör bussarna här.
Fabian från Långshyttan hade handlat på Lidl.
Löven dansade idag de for omkring i luften.

Tömde postlådan åt pyttipanna två knäckeskivor med svennes billigare än kalles samt loka.

Vägarbeten pågår dels utmed 270 samt i Husby av Peab.
Mulet var det först men solen kom fram även om det delvis mulnade på.

Gäsp vad hade jag ute i blåsten att göra?









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh