Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 11 november 2013

Dalarna 11/11

Sov tungt och drömde upp men sen ner i sängen och somnade om.
Tyckte jag såg snö i morse men efter en kylig natt var det vitt pga frost på marken.

En del sol i början men sen mulnade det på.
Kollade min postlåda utanför jodå där låg den min nya mp3 spelare med skärm 149skr från Netonnet.se

Laddningen tar sin tid drifttiden är hela sju timmar.
Två tums skärm man ska kunna spela spel kolla film och bilder samt spela upp musik/mp3 1.200 spår får plats.
Radiodel Fm men svårt att få in nån station SR P1 fungerar så där rör man sig så blir det svag signal som vanligt.

Fyllde upp den med mjukare rock samt sparat 200mb för kommande Gunnar och en mikrofon som senare kommer tillbaka igen.

Suttit i skinnstolen med fötterna på en kontors stol och sovit en del flera gånger idag.
Drömde så otroligt så det tog  tid att fatta att det var en dröm.
Gjorde färdigt lördagens program kl 1700-1800 Gunnar på 60 minuter med ny signatur låt uppskickat med ftp.

Slarvade med ettans mikrofon gjorde inte nån prov inspelning först gick in kort med datum+kort info men hörde sen att det åter blev tokhögt och överstyrt.

Denna C dator har kört stream sen gårdagen så den stängs av B datorn är igång inspelningen skedde på den och den ska streama vidare från någon spellista.

Reagerade på den stora satsningen på utbyggd tunnelbana i Stockholm så jag kollade mera fakta men vadå jag bor inte i Stockholm och tuben hatade jag men dessa mörka tunnlar.

Jag lurade spärrvakterna viftade med SJ privatresekort de skrek att de inte han se jag sprang ner till plattformen.
Fanns inga vakter eller så det var öppen linje då.
Betalade ingenting på SL de sista åren.
Både från Märsta och Stockholm S satt jag i förarhytter eller hade SJ växlings kläder på mig med tydligt SJ hjul med vinge på.
Ingen spärrpersonal tog betalt av SJ tjänstemän som vi var på väg till/från arbetet.

Skulle någon angripa oss på väg till/från arbetet blev det våld mot tjänsteman.

Både SJ Uppsala pendel och dalatågen fixades mest utan biljett då personalen mest kände igen mig från gamla SJ.
Minns en morgon satt i första klass konduktören var svart brukade se honom lång man på X2000 han kände inte igen från Stockholm C tog av mig mina solglasögon då...kände han igen mig.

Nej han tog inte betalt heller,jag fattar inte varför så många vill bo i Stockholms län som nu är 2,1 miljoner och växer med 35.000 utflyttningen vet jag ingen fakta på men en del som jag flyttar ut också fast de är klart färre.

Trött och fryser go natt!
Inte go natt till de blomflugor som finns i denna lägenhet man plattar till dem hela dagarna men ständigt dyker nya.




Tänk vilken skillnad på teknik och ljud när UKW/FM kom i Sverige så dröjde till 1975 innan SR började med stereotester som skedde i SR P2.




Sverige på sommaren så vackert kvack kvack!































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh