Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

torsdag 14 november 2013

Dalarna 14/11

Mulet och regn ute noll gradigt är nytvättad och åt korv med potatismos.

C datorn behövde en windows update så netradion tystnade under några timmar i ottan.
B datorn är igång öppet i köket det börjar bli kallt inne i kontroll rummet.

Börjar redan att skymma jo jag ringde till byråkraterna på radio och tv verket.Hans Cederroth lät gammal han har nu arbetat med tillstånd mm för närradion sedan 1980 talet.
Mina frågor gällde b la om en server ligger i USA på Shoutcheap.com gäller den svenska lagen eller den amerikanska delstatslagen?
Jag nämnde radio islams hemsida som fanns på en server i USA.
Den anmäldes med JK kom fram till att svensk lag inte gällde.
Karpstryparn tog i vårt radio program över Stockholms närradio upp att om bloggens server ligger i USA gäller ej svensk lag.

Även en kvinna som hade mina frågor via epost kunde inte heller svara på detta.Samma svar som från Hans detta har varit uppe men vi har inte kommit fram till något svar ännu.
De vet alltså inte vad som gäller när en server inte finns i Sverige.

Fn i väntan på svar så gäller att på vår egna server kanal i USA så sker inga direkta program inte heller några program på fasta tider.
I väntan på andra besked så följer vi det som står på byråkraterna hemsida.

www.radioochtv.se

Enstaka gånger bryts spellistorna av vissa tekniska tester av mikrofoner mm detta framgår dock tydligt.


De kommer nog vända sig till deras egna juristavdelning.
Den nya tekniken gör att lagen inte hänger med.
Kvinnan sade även att en vanligt webcam är webbsändning dock ej om det var webbradio eller webbtv det skulle inte gå om tusentals skulle tvingas anmäla ansvarig utgivare för sina privata webbkameror.

Hopplöst att dessa byråkrater alltid ska krångla till det hela.
Byråkrat kvinnan skulle återkomma på epost samt jag sade inget att jag kom från kulturföreningen Gajallarhornet samt är ansvarig utgivare men närradio som hörs över internet är något annat än rena internet kanaler.

Så vad som gäller vet jag inte inte heller radio tv verket kan säga idag vad som gäller vi direkta program över internet där servern finns i USA.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh