Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

fredag 15 november 2013

Dalarna 15/11

Ringde brorsans gatukök men han fattade fel så han fick  göra två portioner  till så det blev två av varje rätt.
Nu regnar men idag var gråmulet men inget regn.

Åt den första rätten men det var lite snålt med potatisen.

                      Tekniskt framsteg med A datorn.
Om ni hörde galne Gunnar på netradion.tk så höll jag på med 
tekniska tester på A datorn som normalt är avstängd.
Skriver detta på B datorn ville testa mikrofonen samt line in en kabel som fn går till ett kassettdäck men som kan kopplas med dubbelhona kontakt till högtalar telefonen.

Varken mikrofonen eller line in hördes jag lyssnade delvis över B datorn.
Ok efter lång tid med bara strul så kom mikrofonen igång samt även musiken från ett kassettband.

Det är totalt fyra kontroll fönster för olika inställningar att hålla reda på.Inspelnings fönstret har markeringsrutor för aktivering av line in och wave .Jag markerade line in då hördes kassetten.
Markerade wave då hörde volymen från winamp i läget line in motsvarande soundcard.

Men ínte line in och wave på samma gång.
Mera tester måste göras så jag får greppet för det är lite knepigt innan jag får klart på det tekniska för A datorn.

Fn oklart datum när jag har 30 minuter på Stockholms närradio så ska det köras ett live test från A datorn.

Inte bara jag var galen idag även B datorn blev tokig.
Nu är skärminställningen ok men den blev enormt stor och det tog tid att ställa in rätt igen.

Inte nog med det även monitor omkopplaren blev tokig.
Själva vridknappen lossnade delvis tog bort den helt.
Nu är det hårt att skifta mellan A till B och tvärtom.
Men med hjälp av en tång från källaren på Vega så går det.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh