Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 26 november 2013

Dalarna den 26/11

Mormors kylskåp är trasigt men frysen under fungerar.
Det är ihop byggt och tungt inköpt begagnat 2009 av mormors dotter Lotta efter att mormor gick bort i februari 2010 fick jag det en kompis Lasse som senare blev flyttkarl vid flytten till dalarna körde upp det+stolar mm sen tidigare hade en del saker från Vega körts upp till Märsta.

Tråkigt det är ganska stort ingen lampa sitter i någon kyla kommer ej mera.
Nu får jag använda hyresbolagets stora separata kyl/frys ser nya ut  var även nöjd med den nya spisen.
I Märsta hade jag samma gamla spis i 17 år.
Drog igång frysen under som ej användes men nu blir det tvärtom.

I Säter i den första lilla lägenheten gick kylskåpet sönder och byttes.Fick ringa ISS i Stockholm att jag inte kunde jobba jag måste passa gubbarna.
Sen när jag kommer ner till Märsta blev det fel på kylskåpet där nere också.Det fungerade bara på högsta läget vilket drog ström.

I lägenhet nr 2 i Säter 59kvm med fönster mot skogen stort kök med vackra köksluckor i ljust trä fanns som här separata stora frys och kylskåp.

Nu har jag dragit audio kablar under mattan så jag kan även lyssna till radio från en liten mini hifi som hade dubbel kassett med inspelning samt cd växlare för tre cd.

Endast radiodelen fungerar samt den har en digital klocka.
Samt en fjärrkontroll märket är Centrum,beställdes till Säter.
Spelade under några år in närradion i Norberg samt Falun samt Borlänge.Vissa inslag sändes sen ut på vår närradio i Stockholm.

Jag undersöker möjligheterna att bryta samarbetet med Georg Lindberg studio Frekventa i Stockholm.

Dels pga hans svammel om privata problem men främst eftersom gubben är motståndare till alla former av nationalism!

Gubben sänder numera endast två timmar jag har tagit över mera sändningstid till mig nämligen fyra timmar per månad.
Tänkte dock ta julledigt från närradion den 21 december.


                            Sverige så vackert på sommaren!


Här lämnar jag Vallentuna hade cyklat till Lindholmen sen Vallentuna.Hem via Skålhamravägen som går till Täby men rakt fram börjar Gudbyvägen och Upplands väsby kommun börjar.

Från Krogsta i Rosersberg bär det in på de många skogsvägarna i den stora skogen är militärt övningsområde.


Det blåste här ser ni cykeln till höger den blåste omkull.


Från Lindholmen till Vallentuna finns en cykelbana,tog lite rast längre fram kex+dricka.


Handlade på Ica nära i Lindholmen som senare rånades med yxa.



Här längre bort fanns en gravfält besökte även en bondgård med unga kvigor de sket och pissade det luktade illa.
























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh