Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

onsdag 25 december 2013

Radio Hedemora

http://www.dt.se/nyheter/hedemora/1.6637956-laddar-infor-15-timmar-i-juletern

Har försökt spela in detta från en radio det har varit svårt att få en bra signal från Nibble berget utanför Hedemora.

Missade julsagan kl 2130 en del lades ut idag på vår server i USA men det var rätt brusigt.
Bra att de jobbar för en webbradio och att hålla i detta julprogram i 17 år är ju häftigt.

Satt i Säter i nästan sex år och spelade in deras program finns på olika band.

För övrigt är jag och håret rengjorda hatar julen men fick ändå en hälsning från min syster i Australien hon skrev god jul!
Sen hatar jag Pk media har kämpat emot detta patrask sedan 1980 talet.

På lördag kör jag live mellan kl 1700-1800 över Stockholms närradio gjort ett litet smakprov för närradio lyssnarna från den långa inspelningen med Lars Agerstig den är på 41 min.

Det smakprovet kommer på lördag.
Har frågat om Lars vill medverka en gång per månad.
Vi spelar in 1t 30 minuter varje månad av detta väljer jag ut 40 minuter över Stockholms närradio.



                       Kolla vilket litet nazze svin ovan?



I denna bok kan man b la läsa om Gjallarhornet samt NDP Nationaldemokratiska Partiet efter Sverigepartiet gick jag vidare under några år med detta parti.




Dessa är lågpris produkter men går ju bara sönder.
Har nu slängt tre med skärm och inbyggd mikrofon de kostar 149skr ingen fraktavg.
Har beställt en mp3 spelare med skärm samt micro sd kort och inbyggd mikrofon.

Fick min kabel från Kjell.com med volym kontroll.
När man läser om allt elände som händer en del händer också i de större städerna i Dalarna är man tacksamt att man lämnade Sigtuna kommun och Stockholms län.

I denna by händer inte mycket det är ofta öde på gatorna sist såg jag inte en enda unge.
Tomma lägenheter rätt små finns det gott om vem vill bo här?
Flera fastigheter är till salu sedan länge samt två fd bondgårdar.

Här slipper man te x farliga gäng osv man bränner inte bilar osv.
Ingen snö men såg att det var väldigt blåsigt ute.


             Tomten åt lite av tårtan sen somnade han!

Var lite jobbigt med den långa  inspelningen med Lars Agerstig men ändå kul att veta mer om honom samt hans åsikter om Sverige som utlands svensk.

Men den hettan som alltid är där nere skulle jag nog inte uppskatta.

Först delen blev inte så bra min mikrofon är för stark då blir han svag men sen blev det bättre.

Snart är året slut vi närmar oss 2014!

                   Odalrunan en urgammal symbol.
Swastikan snodde Adolf från Indien den är symbolen för ljuset ja livet.




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh