Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

söndag 29 december 2013

Ut i blåsten

För första gången på drygt en vecka kom jag i fredags var det snöfall så det blev inställt.

Till ica i hård motvind orkade inte med returstationen.
Såg en liten tant som minst sagt var just mycket liten/kort.
Hon måste varit under 1,55 samt en grov kvinna med en enorm bakdel.

Nytt rekord i tung väska i hård vind hemåt fick gå en liten bit sen vila.
Håret kom i fejset hela tiden i postlådan drog jag  upp en brun kartong i farten den kom ifrån Frankrike.

Beställde en lågpris mp3 spelare från Pixmania.
Den laddas nu i tre timmar drift tiden är 12 timmar.
Bruksanvisningen står på franska samt texten är ej läsbar.

Den läser mp3 och wma filer filmer och bilder är ej aktuella.
Usb kabel följde med men hade en som passade.

Små hörlurar följde med de låter inte så bra men sitter kvar i öronen.Skyddsplasten ska tydligen sitta kvar.

Pdf filen står mest på franska micro SD kort var mycket litet och sitter där det ska nu.


Har fyllt upp med massor av blandad musik.
Hörlurs utgången syns samt ett hål i mitten som är en inbyggd mikrofon.Den har även fm radio brukar vara svag signal.

Efter 18 tiden är laddningen klar.
Om den visar sig bra och driftsäker kanske det blir en till.
Har slängt tre trasiga mp3 spelare från netonnet.se
3X149skr bortkastade då de bara går sönder.

De små för 99kr håller bara i tre till fyra timmar.
En tappade jag på golvet så den är kaputt.
En kvar som fungerar samt en svart som har glappkontakt i hörlurs utgången.

Kjell.com hade en lågpris med drifttid på 15 timmar men den var slut.

Åt två kyckling klubbor samt nu svart tee med några formbröd med Svennes som är billigare än Kalles.
Samt några peppar kakor.

På min direkt sändning igår tappade jag kontakt med servern på 88mhz just på slutet kom förbindelsen igång.
Är det tyst en viss tid kommer slingan igång med sitt pianoklink så min låt hörde tillsammans med slingan innan gnäll gubben Georg pep till denna gång kortvarigt.


Förvisso körde surgubben svenska låtar denna gång.
Men de var sönderspelade vinyler överförda till kassett band.
Han kör på program ledning som är en telefon ledning av koppar så det låter inte bra.

                                           Uppdaterat

Mp3 spelaren är laddad men vägrar komma igång.
Väntar på svar från deras kundtjänst.

                                    Medhörning

Fick medhörningen att fungera som väntat.
Körde lite tekniskt test telefon luren är fastklämd på trädgrenen.En liten hörlurar är tejpad på mikrofonen.
Ringde upp mig själv för att höra Pelle Lönndahls föredrag i mobilen.

Min röst kommer höras från lurens mikrofon samt från ettans mikrofon som liksom telefon adaptern kommer båda in på line in.

När Karpstryparn medverkar den andra lördagen från kl 1715 så kommer telefon linjen även att öppnas mellan kl 1745-1815.

Nu vet jag att det fungerar har själv hört det.








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh