Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 7 januari 2014

En sväng till centrum

Måste få komma ut också man kan inte bara sitta inne fast det är ett tråkigt gråväder.
Kom ett oväder i går kväll även med snö som dock smälte.
Inget regn men tog med ett litet paraply ändå.

Jo först ringde jag Abbes resturang via teleadaptern kopplad till vägg telefonen som ligger nedanför på en bok.
Det är själva luren som ligger nedanför mig den hålls fast med två gummi snoddar.

Lyssnade via hörlur sen ut gick ner till returstationen först.
Vi har numera bara en den vid ica är borta så denna blir full då den töms så sällan.

Ofta är det öde man ser inte nån eller bara nån enstaka mest bilar man ser och nån buss.

Från bussen kom b la en liten kortväxt brunett som gick in på ica.
Fyllde mest på med matbröd en grillad kyckling är standard den år jag upp som den var lagom kladdigt med händerna.

Inte så många gubbar på Abbes men ett tjugotal var det.
Inte plastförpackningar utan de tråkiga vita som det kan rinna ut ur.

Lagom tungt  stannar och vilar lite några gånger och passar på att kolla in den öde  tätort på 1.600 invånare.

Man ser de höga bergen runt Långshyttan dels Kämpoberget norr om samt de höga bergen öster om oss de låg insvepta i tät dimma.

Har klippt mig lite fick håret från sidan rakt i fejset.
A datorn är ännu i gång den kommer att streama en del senare.


Vill ni medverka via Skype antingen live eller inspelade samtal lägg till mig som dalagunnar samt skriv en chatt text till mig.

Ni som vill medverka live via Skype lägg till dalagunnar skriv på chatten så lägger jag till er samt lägger till er för grupp samtal.
Tror ej man kan ringa så det redan pågår samtal.

I fortsättningen ser jag en röd blinkande lampa då det kommer samtal.
För samtal samt inspelning för kommande utsändning kan ni ringa måndag-fredag kl 1800-2000 pröva andra tider.
Annars är röstbrevlådan aktiverad tala in där så spelas det in automatiskt som en mp3 ljudfil som jag får till min epost från Alltele.

Vet ej om det är någon tidsgräns på röstbrevlådan finns ingen info om detta.
Ska även ha Skype igång mera så vi hörs där på dalagunnar.
Andra och tredje lördagen så inbjuder vi inringare att delta i radio sändningen ifrån Gjallarhornet.

WWW.NARRADIO.SE/WEBBRADIO

VÄLJ 88MHZ

Eller ladda ner www.radioshure.com sök på Sweden.
Eller sök på live stream Sweden.

Stockholms Närradio FM 88MHZ.

Lördag kl 1700-1830.

Nu kommer Gunnar på 90 minuter på lördag.
Som vanligt är lördags gästen Karpstryparn som anropar mig på dalagunnar kl 1715.

Nyheten är att ni numera kan ringa in och prata med både mig och Karpstryparn på telnr dalarna 0225-60143!

Från kl 1745 den andra lördagen.
Från kl 1730 den tredje lördagen då Karpstryparn numera även medverkar då.

Men sändningen är då endast till kl 1800.

Ni får sk medhörning via en hörlur så ni hör mig dels via telefon luren samt mikrofon nr 1 samt ni hör också från C datorn dvs Skype där Karpstryparn hörs han hör er via telefon adaptern.

Dels är det kollat via min lilla mobil telefon samt jag har spelat upp från hörluren vid samtal med Georg han sade det hördes högt och bra.

Åt hamburgare med bröd och pommes frites låter svenskt.
Är trött så inga samtal ikväll röstbrevlådan är igång.

A datorn streamar dock inget live test det har jag redan gjort.
Kommer senare ännu ett live test samt under våren 2014 kommer ett live program även från dem sega A datorn.

Skulle dricka min kopp svart tee men det var ljummet!



Lövstaholm i Sigtuna kommun men på gränsen till Knivsta kommun.Det ni ser längre upp ovanför det första fältet ligger i Knivsta kommun.

Spelade in Gunnar och en mikrofon flera gånger här samt fotade och filmade.
Fanns en ödegård med en fallen lada var inne i det trasiga  huset.
Det låg vid Lövstaholms ån som kommer från Säbysjön och rinner ner i Garnsviken och ut i mälaren.

Kom en ung tjej en gång i kortkort så fort hon såg mig så sprang hon iväg och bara försvann rädd som bara den för mig.

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh