Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 25 januari 2014

Gjallarhornet 20140125

https://archive.org/details/Gjallarhornet20140125


https://archive.org/download/Gjallarhornet20140125/Gjallarhornet20140125.mp3




Gunnar på 60 minuter kl 1700-1800.
Medverkar via Skype Karpstryparn pga ett tekniskt test.
Kompisen Jimmy ringer in på bredbandstelefonen.

Dessa värmländska kompisar är medarbetare på Gjallarhornets radio.


En särskild inspelning kommer senare.
Testet avslutat det fungerar att blanda skype med telefon linjen.
Dock ibland hördes min mikrofon lite för högt det var nog när jag pratade enbart genom telefon luren den är nära jag är nära.

Måste hålla avstånd till luren studio mikrofonen är nära måste hålla avstånd dra ner reglar lite.

Medhörning sker för inringare genom en hörlur som är fastsatt på telefon lurens mikrofon.

Eftersom stereomix regeln måste lite högre upp när skype är igång  annars hörs inte jag för den som ringer in på skype hörs lite av retur signalen svagt.

Skype hörs lite annorlunda nu när telefon linjen och medhörningen för alla ska fungera samt telefonen ska höras bra men är ok.

I fortsättningen går det rent tekniskt att ta emot både skype och ip telefonen samtidigt utan problem.


Vi fortsatte prata privat efter att min live sändning bröts en stund.

Kl 1800-1830 Georg studion i Stockholm-Enskede med telefoner.

Inspelningen något kortare än 90 minuter pga Georgs usla musik.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh