Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 6 januari 2014

Hej från A datorn!

Jag är en IBM dator med XP från 2003 jag är trög i början men senare börjar jag så smått att fungera så man man får ha mycket tålamod då mitt minne blott är 750 jag är alltså en elva år gammal dator A datorn nu lämnar jag över till Gunnar.

Tack för det A datorn nu streamar A datorn inte så vanligt.
Det går även att köra live från den det tog flera timmars strul en gång att klura ut hur man får signal i läget soundcars.

Det är hela fem kontroll fönster att hålla koll på.
Tangentbordet är orginal från IBM som inte ville fungera från början.

Denna dator strulade en del när den var ny B datorn var ännu värre.Varje gång man startade vista daton fick man om installera vista den skickades till Linköping de hittade inget fel.
Till slut skickade Siemens nya installations cdr sen började den med tiden att bli mera stabil.

Oväder ute kraftigt regn med snö som smälter bort.
Kopplade så mikrofonen för högtalar telefonen  kan kopplas in på B samt C  datorns mikrofon ingång på vänster och höger kanalen.

Förutom högtalar telefonen som blinkar en lampa när det ringer gör det samma på en liten United telefon främst avsedd som vägg telefon.


Har kopplat om telefon adaptern till denna United telefon.
Eftersom jag ständigt lyssnar med hörlurar rätt högt med fint rent stereo ljud är det svårt att höra en ringande telefon.

Vill numera endast höra telefonen via en förstärkning till hörlur.
Gjorde ett test från C datorn vägg telefonen hörs bra när den är placerad framför mig.
Har vänt på den så jag ser den röda lampan som blinkar vid samtal.

Vid samtal tas den svarta tyngden som håller ner klykan bort sen vänder jag bara på luren som är nedanför mig på en bok.
Luren glider inte nedåt pga två gummi snoddar.

18-20 Måndag till fredag har ni synpunkter ring mig på

Telnr dalarna 0225-60143!
Övriga tider röstbrevlåda era samtal sparas som en mp3 ljudfil.
Tänkte lägga till bilder men man ser ingen förhands visning på dem.

Är ju bara inne dagarna är korta dåligt väder osv.
Ska se om jag kan komma ner till retur stationen samt beställa nåt från gatuköket.











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh