Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 18 februari 2014

295.000 sidvisningar

De flesta besökarna kommer ifrån USA.
Solen lyser iskalla vindar blå himmel men ändå känns det lite som våren kommer snart men det kan bli vinter igen ja ni vet.
Kom ut strul direkt dåligt batteri i nya mp3 spelaren Trekstor den dog hela tiden.Tog med en liten som kör i fyra timmar den tappade jag dock så den dog den också ,men så fick jag igång den.

Köpte åter fyra R6 batterier så väl ute från ica bytte jag snabbt in med ett nytt och laddat R6.
Motvind friska iskalla vindar snö?Små smutsiga högar nästan allt är borta man ser mest barmark samt gräsmattor.
Men kyligt är det vindarna är hårda.
Först till returstationen sen till ica.

Djupenström har anställt ännu en invandrare en ung snygg kvinna sen förut finns två unga invandrarmän som fyller på i hyllorna.

Kvinnan bytte av i kassan tror ej jag sett henne förut.
Min blåsa blev galen igår kväll den ska tömmas hela tiden.
Natten var hemsk samma visa med blåsan igen.
När jag lyssnade och streamade ut motgift nr 3 kändes det som jag fick ut litervis det liksom tog aldrig slut.

Onsdag ska bli mulet senare vid 17 ska det komma lite mindre snö.Ska ner för sista gången till min numera manliga tandläkare sista tanden.

Sjukresa gratis kallelsen gäller som biljett gäller tillsammans med en sjukrese biljett med kallelse från dalatrafik.

Får vänta från 1230-1330 då min tid är.
Mindre tand som förut ingen spruta man behöver ej ligga så långt bak i stolen samt ingen smärta samt kortvarigt inom 20 minuter är det klart.

Sen får jag vänta där inne ett tag bussen nr 21 mot Långshyttan går från Myrgatan kl 1427.

Trångt ombord då skolungdomar bla från Långshyttan numera måste gå i högstadiet nere i Hedemora.
De sitter nästan alla och pillar på sina smart telefoner och lyssnar med hörlurar.

Fina skoltjejer jodå några är så snygga.
Sist var det en framför som hade en enormt långt vackert brunt hår som hon fixade med.

Eftersom jag mest ska sitta i en varm buss 40 minuter ner över Myckelby-Husby samt hem via Husby runt 40 minuter så blir det tunn skjorta samt tränings byxor rätt så varma men de kommer nog kännas tunna ute.
Camojacka tack vare barmarken behövs fn inga raggsockor samt lågskaftade vinterstövlar utan det blir samma kängor som idag.

De har slitna möbler i väntrummet så det hörs under rumpan minsta man rör sig dock hörs det inte då jag numera kör med hörlurar.

Mimmi i receptionen väger nog minst 150kg?
Den lilla assistenten är liten och tunn med glasögon hon kan inte väga mycket.

Fixade lite vid kontrollbordet tog bort en grå telefonlur som användes förut med en telefon adapter den satt vid en trädgren som går tvärsöver C datorns tangentbord.

Numera sitter en annan lur från en väggtelefon med gummisnoddar fast vid studio mikrofonen nr 1.
Har flyttat plattskärmen till C datorn långt mera till vänster.
Webbkameran är ändrad så den finns rakt framför mig kommer senare streama några timmar via Usstream.tv förutom bild så får man hyfsat ljud.

Vädret kommer skifta många gånger innan den riktiga vårvärmen kommer det är tidigt ännu men nåt att se fram emot.
Skränande fiskmåsar som häckar i Tyllingen samt några par i Rällingen tillsammans med de lokala skränande kajorna blir kul men huvudsaken är att till slut tar den vidriga vintern slut.









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh