Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 17 februari 2014

Är våren redan här?

Nytvättad blir tokig när det klias i hårbotten mitt långa delvis gråa heavy metal hår måste skötas+övrig kropp.

Solen lyser starkt blå himmel när såg man det senast????
Ingen värme än så klart och det ser ut att blåsa lite.
I torsdags skickade jag iväg försenat den trasiga mp3 spelaren till Netonnet och redan idag är den nya på väg snabbt!

Den har en båge som kommer sitta stramt över huvudet för den är gjord för sport aktiviteter vattentäta hörlurar.
Felet var att efter laddning även natten så stängdes den av efter några sekunder då den blåa lampan slocknade.

Mp3 spelaren från Frankrike min egna julklapp var också trasig blev så arg så jag slängde den fast jag kunde fått en ny.

Radio och tv verket har skickat handlingar för att bli utgivare för de fyra kanaler Gjallarhornet har på internet.
Två handlingar som ska bifogas är beställda den ena kostar 100skr mot faktura.
Samt en handling från ett kansli på kommunen ska bifogas.

Gäller även att registrera ett stationsnamn men vilket?
Tisdag till returstationen sen till ica sen släpa hem den tunga matkassen.

Onsdag sista resan ner till Hedemora en sista tand ska lagas utan spruta utan smärta sen bussen avgång Myrgatan kl 1427 linje 21 mot Långshyttan sen finns inga mera hål i käften.

Aldrig ska jag dricka läsk som jag gjorde förr det finns alternativ som är ofarliga för tänderna.

Kollade ut från balkongdörren så kyrkberget så nästan ingen snö alls man ser mera gröna gräsmattor än på länge.
I lördags kom snö igen men den är borta.

          Nyhet snart kommer live program över internet!

När jag längre fram får en bekräftelse från radio och tv verket hade de har godkänt och registrerat mig som utgivare samt godkänt stationsnamnet så börjar Gjallarhornet dels med live program samt vissa program på fasta tider.

När våren kommer och värmen ska jag börja ta mig ut mera in skogarna och utmed skogsvägarna osv inte nästan bara sitta framför datorerna så det gäller endast vissa program vissa dagar som ska vara tidsbestämda.

Som utgivare följer att vi är skyddade enligt svensk grundlag.
Återutgivning av andra radioprogram kommer fortsätta för ett brett utbud av åsikter  samt ett brett utbud av musik i olika stilar.

Radio och tv verket tar ingen avgift och de kan dröja några veckor till men jag säger till när det är klart.

Sen är det helt fritt och lagligt att köra live med mikrofoner och ni kan medverka via skype samt via ip telefonen samt via live chatten.

Törndal  i Upplands väsby med högspännings kablar ovanför skallen men som fd radioloksperatör på SJ och ISS är jag van vid spänningar.Här spelades Gunnar och en mikrofon in.

Planen är troligen att lämna Stockholms närradio då det inte är möjligt att betala deras fakturor i längden samt det är bättre att köra på internet helt och hållet.

Georg kommer bli ledsen då det innebär att han inte längre får några radioprogram att prata smörja i.
Om svammelgubben  vill sända får han betala mig 100kr i månaden så  kanske jag låter gubben få köra en liten halvtimme på lördagar.
Då behåller vi lördagar men endast mellan kl 1800-1830.
Han gör dock usla program hans röst är så hes och han svamlar sån dynga och musiken är ofta sönderspelade vinyler som låter hemskt.Så det är tveksamt.Vi kommer spara pengar på detta.


Konstig det känns som det är en flock kossor som stirrar på mig.


























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh