Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 10 februari 2014

Dagsrapporten

Intresseklubben kan notera följande:

Ringde brorsans gatukök och beställde b la svensk husmanskost.
Först till returstationen det blåste kylig motvind lite småhalt på några ställen.I resturang delen var det helt öde alla borden lediga som vanligt Långshyttan är inte lika livlig som andra orter.
Två gubbar köpte dagstidningar den ena gubben genom en lucka.

Fick vänta en stund det pep i hans nalle några gånger.
Ute var det mesta av snön borta lite is på några ställen barmark samt vattenpölar på andra ställen.Gick hem delvis på farlig is men det gick bra ändå.
Åt upp ost/skinksalladen samt en hamburgare 200gram.
I min postlåda låg b la retur fraktsedel ska skicka tillbaka en mp3 spelare till Netonnet den vägrar spela.

Ska lämnas in på ica postbutiken den går på retur som företagspaket.Somnade in en stund i min fina skinnstol köpt på rea hos Jysk i Märsta/Arlanda stad.750skr normal pris 3000skr.

Nåt fel på den stora 16 kanalers mixern men ändå kopplade jag in ännu en mikrofon med XLR kontakt ska se om det finns en överföring mellan XLR till phono kontakt.

En utrednings grupp ska b la fatta beslut om en återuppbyggd järnväg mellan Kårsta till Rimbo,persontrafiken nedlades 1981.

Jag cyklade en gång från Märsta till Kårsta gick fram till den gamla trä stoppbocken som var rostig.
Kårsta ligger i Vallentuna kommun hemåt via Malmby i Norrtälje kommun till höger gick en väg med skylttext Rimbo 1,2 mil.
Svängde vänster mot Närtuna en kvinna målade huset en radio sände SR P1.Hem via Lunda livs var inne och små handlade b la kylig dryck det var svettigt pratade lite med personalen om flygbuller.Flyget kom rakt över butiken på låg höjd.


Detta är inte Runsa men där finns  bl a en skepp i form av enorma stenblock hur kunde de flytta så stora och tunga stenar?

Bysjön utanför Långshyttan sjön Lången som efter Rörshyttan vid bron fortsätter som Bysjön.En ö ute på sjön syns.


Siljansnäs år 2000 bodde jag i en vecka i en liten stuga i byn Nusnäs vädret var dock mest bedrövligt det t o m regnade söndagen när jag skulle åka taxin tillbaka till Mora tågstation för tåget hem till Stockholm jag bytte tåg i Uppsala till Uppsala pendeln som tog mig ner till Märsta.
Växlingen backade ner tåget till stationen växlaren hade lång regnrock med regnhatt.Jag lämnade därmed Mora i regn.
GJALLARHORNETS SÄNDNINGS MAST NEJDÅ!






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh