Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

torsdag 6 februari 2014

Dagsrapporten

Gråväder idag samt disigt och dimmigt förkyld nyser ibland näsan är lika snorig som på fd radio framåt numera lika snoriga veckans motgift.Min planering för en liten promenad blev snabbt ändrar när jag ser vädret det ser lite småhalt ute på vissa ställen.

Det kommer nämligen regn några dagar och regnskurar senare mera regn och delvis snöbyar det kan bara betyda att det kan bli ännu värre med halkan.

Kylan är inte rolig även om det inte är minus 20 som förra vintern när jag tappade en mp3 spelare efter en inspelning av Gunnar och en mikrofon som snart återkommer när jag får min nya med inbyggd mikrofon.

Snö är inte kul men regn är ännu värre det ligger runt nollan jag skulle behöva ta mig ut en sväng men stämmer väder rapporten är det kört.

Vikingarännet är inställt en gång var jag på dödsskalle berget vid skarven även på vintern det var plogat på isen för den tävlingen man såg bort mot Runsa slott.

Isarna även här uppe är dåliga.
Dessvärre måste jag rapportera om en händelse jag hade hoppats att få slippa att den hände.

Den lugna byn Långshyttan har enligt dt.se drabbats av ett våldsbrott.Sexbovägen finns en del asylsökande där men vet inget om bakgrunden jag hyrde en liten tvåa där när jag var helt ny en vecka innan jag skulle mera ordning bland 50 flyttlådor.

Men nån under förde sånt oväsen så jag stod ut bara tre nätter.
Två beväpnade män har trängt in i en lägenhet och grovt misshandlat en person som har förts svårt skadad till sjukhuset.

Tekniker hade spärrat av brottsplatsen.





                           Man får använda Rolfs bilder!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh