Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 25 februari 2014

Gubben rör på sig lite!

Nu kl 1730 börjar det skymma i Långshyttan man kan redan se framåt ljusare tider bort från den mörka och kalla vintern.
jag somnade till i min skinnstol men blåsan skulle tömmas så man måste upp.

Med tanke på det iskalla hårda vindarna ute så blev det super varma långkalsonger som nästan kostade 400kr.
Gråa och varma träningsbyxor Umbra Helly Hansen tröjan är varm men ingen jacka utanpå.
Låg kängor det finns ju ingen snö  kvar till 98% är den borta.
Slängde sopsäck som inte luktade bra.
Sen...genom kyrkoallén nån hade slängt en trasig laptop på sidan av vägen.
Man såg b la sjön Lången med is på samt länsväg 270.
Hinshyttevägen helt snöfri först motvind så vinden kom från söder när jag gick norrut var det medvind.
Upp till Hinshyttan där hästarna stirrade samt en kvinna hade gett dem hö.

Svängde vänster mot Laggarbacken men som förra gången det var rätt länge sedan började grusvägen bli isig och värre säkert längre fram.

Av säkerhetsskäl vände jag hade jag haft vinterstövlar hade det säkert gått att gå via Laggarbacksvägen hem men dessa kängor är inte bra på isigt underlag.

Vände ner mot fd gruvbanan som används som gångväg.
Stor korp kom flygande med nåt i näbben.
Man ser och möter några som också är ute på en promenad.
Såg en lastad timmer bil Sveaskog äger stora skogsområden som är produktionsområden.

En del timmer går till Hofors terminalen.
Fryser lite det var några få plusgrader med iskalla vindar så någon vårvärme finns inte här.
Såg och hörde lite små fåglar men jag kör ju med hörlurar då jag inte vill höra oönskade ljud.

Använde min Trekstor från Kjell.com ljudvolymen på max är farligt hög!

Såg visserligen lite snö på några ställen men det mesta är fn borta men säkert kommer mera snö men även den kommer smälta bort.

                                            Träningsvärk.
Ja...överallt får ta det lite lungt tror det blev minst 5 km idag?
En blek sol sken som inte värmde nåt.



Åt korv med stark krydda ett misstag måste kolla vad för korv jag köper samt potatismos två knäckebröds skivor.










































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh