Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

fredag 7 februari 2014

Test Inspelning med Trekstor

https://archive.org/details/Trekstor20140207


https://archive.org/download/Trekstor20140207/MIC00005.Mp3



Från Kjell.com där tog jag hem en svensk bruksanvisning i pdf.
Man använder till stor del en joystick fick igång inspelning med joysticken inte som det stod i bruksanvisningen.
Lyckades inte få stopp på inspelningen tog ut batteriet R6 den går med vanligt R6 batteri upp till 20 timmars drifttid.
Inspelningen sparades ändå.

Såg halt ute isigt men jag har bra lågskaftade vinterstövlar samt går alltid både sakta och försiktigt.
Gick till pant avdelningen på ica blev 22 skr räckte till en skivad limpa från Skogaholm.
Hämtade min kartong i postbutiken och sen hem.
Sen duschade jag nyss kom det snöfall men det låg inte kvar ska komma regn igen.

Ska koppla in en svart Shure mikrofon med XLR kontakt.
Den är redan på plats framför mig kabeln är tjock och lång samt jordad är fd studiokabel från min fd studio 36.

Dock har min dyra 16 kanalers studio mixer ett starkt nätbrum som inte fanns förut.Det går dock att ställa master reglerna så det inte blir så högt.
Har gjort tekniska tester förut signalen måste sen komma tillbaka via mixern eller en Yamaha förstärkare.

Trekstor har en usb sticka hade en trekstor nere i Märsta när jag en gång började med dessa udda privata program inspelade ute i skogarna ofta med en halvnaken Gunnar sommartid.

Men som så ofta med dessa lågpris produkter så att trots att företaget är tyskt så låter de sina produkter tillverkas i låglöne landet Kina.

Även om jag måste lära mig den mera så vet vi vi nu att det åter finns en liten mp3 spelare med inbyggd mikrofon.

Ingen klämma men ögla för nackrem finns äger ingen sån men kanske några långa skosnören eller nån lång tunn kabel?
Jo den jag köpte från Netonnet för uppspelning hade laddats hela natten den blåa lampan lyste några sekunder sen slocknade den.

De har skickat en returfraktsedel den ska tillbaka i samma påse som företagspaket måste lämnas in på ica för jag ska ha en ny.


Tur att jag kollar min lilla Samsung mobil ibland för min nya trekstor hade inte kommit i min postlåda utan till ica.


Hästar från Ströms går nära sjön Fysingen bild tagen av mig.




BLJ tåg mot Långshyttan vid Stjärnsunds stn.




Ovan Rällingsberg man fick ström från kanalen men byggde från Dammsjön har besökt den gamla kanal porten.Gruvan med järnväg lades ner i början på 1930 talet.

Rörshyttan gården har får BLJ korsade vägen här Fredholms bageri vars semlor jag åt upp ligger utmed en väg till vänster som ej syns i bilden.


Bild av mig 2012 cykling till Hofors Göklundsvägen.


Pråmleden sommaren 2012 varmt på väg till Ängelsfors sen vidare till Hofors för första gången i mitt liv.


Hedemora stad äldsta staden i dalarna vår kommuns centralort.


Min syster Anna-Lisa i Sydney fick åtta valpar den söta flickan är kompis till hennes dotter Emity.


                                            Emity






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh