Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 4 mars 2014

Tekniskt Strul Fortsätter

I måndags var B datorn igång men det var ett avbrott.
Körde mobilt på min laptop först vid 15 tiden efter att en router varit avstängd några minuter fick jag kontakt med statsnätet.
Dagens ADSL fel i Hedemora berör ej mig.

C datorn får ej kontakt med statsnätet grön lampa blinkar på fiber modemet i hallen istället för gul.
Datorn är direkt kopplad till nätverks anslutning nr 1.
Ip telefonen får kopplingston men det går ej att ringa ut eller in.
Inte heller fungerar min röstbrevlåda.

Felanmält de får ringa min mobil på onsdag.
Hur kan port nr 2 fungera ok kopplade in telefonen på routern till anslutning nr 2 som går till port nr 2 men det hjälpte inte.

I måndags var det tvärtom då var det avbrott på uttag nr 2 som går till port nr 2.

Fick besked av myndigheten för radio och tv via epost de har även skickat tillståndet till boxen nere i Stockholm.

Tillstånd för webbradion Sverigekanalen att sända live program samt program på fasta tider med mig som ansvarig utgivare.
Vill även streama min webbkamera live dock ej musik endast tal de skulle återkomma vad lagen säger om det.

                          Gråväder samt kallt.

Till returstationen sen till ica vår enda mataffär  men först till apoteket har en hudsjukdom det var länge sedan jag köpte dessa salvor de kostar inte mycket.
Min mamma hade problem med denna hudsjukdom på 1960 talet så hon flyttade ner till värmen och solen i Australien.

Tungt att bära hem fick stanna och vila många gånger.
Sen äta lite av den grillade kycklingen sen duscha.

Snön den senaste är nästan helt borta men det är kyligt.
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh