Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

lördag 13 september 2014

Medarbetare beskjuten


Hejsan!

I måndags (8 sept.) ungefär klockan 18:30 blev jag beskjuten
av en krypskytt.

Platsen var Parkvägs backen som går upp från Solna
Centrum emellan Ekensbergs kyrkan och gamla Råsunda
stadion.

Jag var den perfekta måltavlan eftersom jag gick
väldigt sakta uppför backen. Jag var lite trött
den dagen och min cykel hade gått sönder så
jag släpade på en tung gammal dam cykel
så det gick sakta. 

Det var också för tillfället folktomt omkring detta område

Plötsligt träffades jag av något med en fruktansvärd kraft
som tog på vänster sida uppe på huvudet. Det tog några
sekunder innan man vaknade till ordentlig. 

Det blev ett 15 mm sår i huvudet och det känns som om
skallbenet är lite intryckt där kulan träffade. Läkaren påstod
att det inte blev någon fraktur. Det blev lite problem
med synen, - det flimrade till lite i bland. Och igår
när jag vaknade såg jag ingenting - allting var som
ett grått töcken först innan synen kom tillbaka. Sedan
gnistrade det framför ögonen när jag gick ut, men det
gick bort framåt kvällen. Har också haft huvudvärk hela
veckan.

Om kulan hade träffat direkt i tinningen hade den
gått i genom benet och rakt in i huvudet. Men eftersom
kulan träffade snett upp på huvudet så minskades 
den direkta anslags kraften.

Krypskytten måste ha varit ute för att döda!
Det var en sådan enorm kraft i kulan.

Jag har en känsla av att polisen inte insåg allvaret
i krypskyttens avsikt. Sånt händer inte Sverige?
Men de har ju hänt förut med invandrare som offer
och nu kanske är det svenskarnas tur - eller snarare
otur.

Men det är svårt att tänka sig att svenskar börjar
att döda andra okända svenskar som det inte har något
otalt med. Problemet var kanske att man ser svenskt ut?

Vid sidan av Ekensbergs kyrkan finns det träd och
busksnår och en liten gräsmatta som slutar med
ett tråd stängsel med utsikt över Parkvägen.

Kollade platsen några dagar senare och gräset
var nedtryckt vid stängslet som om någon hade
legat där och väntat på att situationen skulle
bli rätt för att skjuta. Alltså - inga vittnen och
någon som passerade förbi i låg fart.

Det är svårt att tro att några bus ungar kan få
tag i och att de också använder kraftigt mördar
vapen.

Det kanske finns politiska motiv bakom?

Det är nog väl känt att jag har uttryckt tvivel
på att den förda invandrings politiken är bra
för vårt land. Det blir gäng kriminalitet, upplopp
och bil och mord bränder med mera.

Fast om en av våra folkvalda politiker hade blivit
skjuten i huvudet så hade säkert alla resurser satts
in. Men när det gäller vanliga svenskar verkar det
inte vara så noga?

Det går utför med vårt en gång så vänliga och
trygga folkhem. Promenerar man ute sent på kvällen
riskerar man bli överfallen och kanske rånad. Det
har hänt några gånger men genom lite tur, uppmärksamhet
och snabbt fotarbete har jag kunnat sätta mig i säkerhet.

Fast jag har blivit jagad några gånger.

Första gången var ett "turk" gäng som gick på 
cykelbanan (Karlbergs slott) efter Karlbergsbron
Det var då en totalt öde och folktom plats på kvällen
innan alla ny byggen. Dom var ganska högljudda och
hördes på långt håll så jag ökade farten för säkerhets
skull. När jag cyklade förbi försökte en turk gripa tag
i mig - girade tvärt undan automatiskt - som en reflex
som när man undviker en samman stötning i trafiken.

 Svängde ut på gräsmattan bredvid cykelbanan med gäng
medlemmar som försökte att springa ifatt bakom. Det var
ganska nära på någon meter eller mindre, men dom lyckades
inte i sitt uppsåt.


Mvh. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh