Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 21 oktober 2014

Åsa I Hedemora

Liksom förra gången jag åkte sjukresa till Hedemora lyste solen med sin...frånvaro.

Hela tre resande medföljde bussen en kvinna kortklippt med de sedvanliga fula glasögonen körde och det gick undan.

I Koberga låg fåren och vilade de stirrade på bussen.
Men ve och fasa just utanför Åsas rum var det gubbar som förde oväsen och utförde asfaltsarbeten trots regnet.

Nu har Gunnar Koss plugg inear lurar så det blir ett högt ljudtryck i mitt huvud.


Den gamla soffan som knarrade det minsta man rörde baken var utbytt mot en helt ny.

Åsa kom ut och jag kom in i.....hennes nej hennes rum.
Kollade ut inga gubbar som förde oväsen utanför.

Åsa sade att gubbarna hade fört oväsen dagen innan.
Åsa kollade och sade det ser bra men det är lite tandsten som ska bort.

Åsa körde med utraljud sen blev tänderna polerade.
Icas munskölj duger inte heller Åsa ska skriva ut ett recept så jag kan köpa här uppe ett mycket bättre och starkare flour.

35 minuter senare efter en flour mugg så var det klart men....
det blev dyrt.

Undersökningen kostade 625kr men Åsa var värre....

1.175kr så dessa fakturor måste delbetalas under flera månader.

Tyckte nog att Åsa var sötare med det längre håret.
När kom upp hit i oktober 2011 lades folktandvården i Långshyttan ned.

Det är orsaken till att jag  tvingas till dessa långa bussresor som går över Husby kyrka men de är gratis.
Jo tjänstgörande tandläkare gick i pension och det fanns ingen ny som kunde ersätta honom.

Åsa jobbade nämligen här uppe i Långshyttans vårdcentral på
Solhemsvägen så hon berättade detta.

Folktandvården i Hedemora tar inte emot nya patienter väntetiderna är fem år.

Trots att man tog in snygga kvinnliga tandläkare från Portugal som först fick lära sig svenska i sex månader så har man ännu ett stopp.

I maj ska Åsa kolla om jag har någon tandsten eller inte.
I oktober 2015 ska Daniel kolla om jag har några hål.


Lång väntan på bussen hem somnade flera gånger i soffan tömde blåsan minst fem gånger.
Patienter kom och gick många gamla tanter.

Så kl 1410 avgång mot Myrgatan gatuarbeten pågår i centrala Hedemora lätt duggregn.

Fick en skolflicka framför mig med smala ben men en stor bakdel.

Kalla vindar från helvetet skolungdomarna från 
Martin Kock gymnasiet började samlas löven föll.
Bussarna verkar inte  längre skylta orts namnen endast
linjenummret syns.

Så en sväng i Husby socken förbi kyrkan sen ut på 270 svänger vänster.

Gubben bromsade hårt nu slipper jag tänka på bussresor och Hedemora till maj 2015.

Tack vare Åsa är tänderna rengjorda från tandsten.
Ska kolla om hon skickar ett recept på flour.

Trivs inte i Hedemora för mycket bilar och folk.
I Långhyttan är det lugnt och fint.







































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh