Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

fredag 31 oktober 2014

Ebrev Till Eriksdalsskolan

Såg filmen tusen gånger starkare den är inspelad på er skola.
Kände delvis igen mig jag Kenneth Andersson och Micke Asklander gick på
Eriksdalsskolan åren 1967-1974.

Sen gick vi årskurs 7-9 på Katarina real 1974-1976.

Katarina real lades ner och teaterhögskolan flyttade in där.

Trots mycket skolk och usla betyg började Micke köra tunnelbana och jag började som växlare på SJ
1978.

Mina frågor finns mina klassfoton från min tid i nåt arkiv?

Kan du kolla vilket år som Katarina real lades ned samt vilket år som Eriksdalsskolan byggdes ut till
alla årskurser?

Skolan har väl genomgått flera ombyggnader genom åren träd och buskar på skolgården fanns inte på min tid.
På min tid bodde vaktmästaren i en tjänstebostad på området.

På min tid gick det godståg på järnvägen nedanför.
Majken Frivall och en manlig Näslund var några lärare jag minns.

Elevernas skräck var tandläkaren som körde utan bedövning de pratade om skvaller samt slant med borren.
Flourtanten minns man också.

Blev man mobbad fick man muta de elaka med godis och läsk.
Gamla bilder finns på de bussar som förr gick upp till barnens ö.

Det syns att skolan är byggd 1938 den är väl K märkt?

Ovanligt namn du har samt jag bor numera i dalarna men minns lite av mina första sex skolår på  Eriksdalsskolan.

Kenneth Andersson Webbmaster/Radioproducent



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh