Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

onsdag 29 oktober 2014

Solen tittade fram

Kollade min postlådan nedanför mitt bostads tillägg är som vanligt beviljat tror det är för två eller tre år perioden står inte.

Dn kan glömma mig betalar aldrig för några pk tidningar.
Från kabel butiken i Piteå snabba gubbar där uppe.
Tio meter audio kabel med 3,5 hane i bägge änderna.
En dubbelhona med 3.5 hona i varje ända.

Hade två Proson förstärkare 60 watt en i Märsta och en i Säter men den från Säter gick sen sönder här uppe luktade bränt.

Har dragit igång den silverfärgade 60 wattaren.
Inkopplade med en JBN equalizer blir mycket bra ljud i
Sony stora hifi hörlurar rent och klar och fin stereo.
Vare uppe sent idag är det tre år sedan jag lämnade förorten Märsta nere i Stockholm.
Vi åkte E4 mot Uppsala min fd hem kommun innan Märsta.
Vi svängde länsväg 72 mot Sala där vi stannade till vid en Statoil mack järnvägen gick nära.

Åkte ju dalatågen här  så järnvägen går delvis nära 72.
Minns Morgongåva fanns en jordgubbsodling.

Från 16 års helvete där nere så upp hit fast jag ville bo i östergötland kollade säkert på hundratals lägenheter.
Några veckor innan  det blev klart så var jag godkänd för en lägenhet i Tobo i Tierps kommun.

Men....kollade norrlands flyget jo de passerar ibland på 3000 meter så det blev inget.

Finns mycket att skriva mycket minnen många bilder och filmer från mina miltals långa cykelturer hela mitt liv där nere i Stockholm man minns mycket ja man drömmer om tågen ibland.

Kollar ibland på gamla bilder och filmer har en del bilder uppsatta t ex på min mormor min pappa osv det är länge sedan de dog.

Det är inte bara Sverigekanalen som kan drabbas av tekniska problem i försnacket på motgift var det tekniska fel.
Hörde Söderman skratta hysteriskt lät sjukt.


Handlade ofta brukade panta stora mängder med flaskor och burkar när jag fram till maj 2006 ännu städade tågen på
Stockholm C.


Sjön Ljustern i Säter 2000-2006 bodde jag periodvis där.


Uppe på höjden både på vänster samt höger sida byggs det villor.Steningehöjden är nedanför.

www.steningehöjden.se


Jag minns när det var ett stort skogsområde en grusväg gick igenom från 263 Enköpingsvägen.
Löparspår gick igenom mötte en stor uggla en gång.
Liksom på militärt område såg jag en uggla som dock blev bortjagad av arga nötskrikor.


Ny sporthall skolan 1-9 där fick hela grunden rivas den var felbyggd man fick göra om grunden från början.

Sigtunahem min fd hyresvärd har 400 lägenheter men det är ännu inte färdigbyggd på många år.

Hela 900 blandade bostäder byggs här tråkigt med all fin skog som försvann.
Här bor man granne med skogen nära till Rävsta naturreservat.

Beroende på vindarna så är det tidvis omfattande flygbuller även livgardet i Upplands bro hörs från andra sidan mälaren.



























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh