Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

tisdag 11 november 2014

En sväng i byn

Till returstationen med stora bärkassen från hemköp i Hedemora.Svarta varma träningsbyxor kändes lite varma runt 8 plusgrader lite vind lite sol men senare började det komma mörka moln.Sen till ica skylten för övergångstället är påkört samt har lossnat står nu lutat emot ett staket.

Ingen bryr sig men det borde svetsas fast i sitt fäste igen.
Såg en granngubbe som är pensionär men han jobbade länge på Ovako i Hofors.

Såg en gumma som hade en varselväst märkt med
Långshyttans Gymnastikklubb den gumman mötte jag
i den branta skogsbacken upp mot Telias mobilmast norr om
Långshyttan gumman skulle ned för backen skogen är borta sveaskog gjorde ett fult kalhygge av den.

Eftersom jag spelade in Gunnar och en mikrofon med en
mp3 spelare fick jag en pratstund med gumman.
Hon berättade b la att hon och en väninna hade plockat blåbär ja det var länge sedan när hon mötte björnen men rädd blev hon.

Att hitta den inspelningen där hon medverkar fast jag sade inget att jag spelade in blir inte lätt.

Tungt värre än någonsin men man får gå en bit i taget sen vila lite och passa på att kolla runt.

Min laptop har varit igång under några dygn som alltid börjar den krångla så jag fick ingen kontroll på den bara att bryta strömkabeln samt ur med batteriet sk snabb stopp.

Började skriva på den men nu får den vila skriver på
C datorn.

Fick bidrag på 100 kr från Kent Anderssson i Nacka tack för det.

Köpte ett litet linjeblock gör många noteringar har fixat ännu en server som är i OFFLINE läge men när närradion i Stockholm är borta ska den läggas in på anslutning nr 5
på winamp och aktiveras.

Har redan en adress för lyssning med webbspelare samt en kortadress.
Får ibland lite reklam fick inte de förut men små mängder.
Ica Maxi i Falun tror att vi åker fyra mil för att handla där det tror inte jag så många gör.


Kör bara en dator i kväll ögonen orkar bara stirra på en skärm.

Skönt med barmark blött efter allt regnade dessa dagar blir man hemma vilket är tråkigt man kroppen behöver motion.

Nu blir det dock bara några plusgrader framåt men nån snö är inte på gång.
Har en fläkt som sprider lite sval luft är så kvavt inne.
Är nöjd med senaste lyssnar statestiken för kanal 1.

Hedemora kommun har klargjort för migrationsverket att man klarar av 750 asylsökande per år de kommer hit för utredning.

De flesta kommer senare att lämna kommun men några  blir kvar här.
Ulf Hansson säger att det krävs en del resurser från kommunens sida men att man ersättning med 52 miljoner per år.

Dock vill man inte öka antalet asylsökande kommunen har inte mera resurser är de man har antalet bostäder klarar inte heller någon mer än marginell ökning.





















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh