Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

torsdag 5 februari 2015

Batteri i stöveln

Just innan jag gick ut så tappade jag ett litet laddbart batteri letade men icke det var borta.
Ut vitt snö i massor enorma snöhögar syns skulle bli sol men det var mulet kör ändå med solglasögon med spegelglas.

Umbra träningsbyxor tjocka varma och stora så en svångrem håller dem på plats se de inte glider nedåt.

Camojacka med thule t shirt under ingen varm helly hansen tröja under.

Till returstationen med visst besvär gatuköket ligger lika öde som vanligt.
Sen till ica som skickar ut ett eget litet reklamblad lokalt.
Spinkig solbränd unge från Afrika exotiskt men jag har sett sånt förut i mitt liv.

De är anpassade till den heta solen därav den svarta hudfärgen som ska skydde dem de passar inte alls in i den nordiska kylan måste vara våra bidrag som lockar.

COME TO SWEDEN YOU DONT HAWE TO WORK THE STUPID SWEDES GIVES YOU MONEY ANYWAY.

Lagom med kunder några gamlingar som vanligt några asylsökande älgmannen Nicklas som sommartid driver vår älgpark.

Kallt även hem tungt värre man ser enstaka människor inga enorma människomassor.

Det lokala elfel som funnits sedan söndags blev så lagat igår tack vare min felanmälan till hyresbolaget ingen annan brydde sig om att det var mörkt i området.
De flesta är asylsökande som inte förstår svenska men vi är väl ändå runt tio svenskar på gården som kunnat reagera varför just bara jag?

Hörde talgoxens vår gnissel tittutttitut den sedvanliga tjatvisan men ändå ett första vårtecken.

Jag har ju alltid små lurar ute i öronen men mellan låtarna är det en kort paus.Åt just ett Marie äpple.

På Steninge slotts område nära kohagen nära mälaren så fanns ett öde torp Fiskartorpet man såg även en husgrund nära vattnet har filmat och fotat utedass där fanns ett härligt äpple träd stora röda äpplen fyllde min ryggsäck flera gånger.

Heter skarven utanför man såg stora skarvar satt på stora stenar långt ut i vattnet de är mycket skygga trots att man smyger i buskarna såg de mig och lyfte iväg.

En het vårdag innan kossorna var i hagen klädde jag av mig men just som jag skulle bli helt naken kom det folk snabbt på med lite kläder.

På ett högt berg såg man långt borta Runsa slott helt privat försök aldrig komma in utan tillstånd där även fotoförbud.

Blev skrämd av en älghona med unge en gång.
Var nere vid vattnet där på andra sidan låg Upplands bro kommun dessvärre med flera militära övningsfält.




                     BLJ

                          Här cyklar en  svettig Gunnar på landsbygden i Vallentuna vackra kyrkor.


Annie Lööf partiledare för det lilla centerpartiet är arg på mig hon betackar sig för rasism hon har blockerat mig på twitter.



Halt igen för SL bussen i Åshusby Sigtuna kommun.


Förr ansågs det var något fint att vara nationalist vårt samhälle präglades förr av en stolthet för vår nation.







Foto av mig cykling från Märsta,Valsta-Lindholmen på väg mot
Vallentuna Skålhamravägen sen Gudbyvägen Fresta upp mot Rosersberg hem via militärt övningsområde.






















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh