Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

torsdag 30 april 2015

Södra Dalarna 30 April

Igår kom det en hagelskur alltså små hårda isbitar gräsmattan blev vit.Idag skulle det regna höll mig inne men det har varit halvklart med svag sol ibland.
Blev lite svag och sjuk efter den kalla dagen i Hedemora den
27.

Enormt trött sovit enormt mycket drömt en massa.
Idag rengjorde fast först försvann varmvattnet ett tag fick vänta lite.

Det långa håret och hårbotten klias efter nån dag så det måste skötas var även svettig.

Beställde just tre adapter kontakter samt tre stereokablar från
Netonnet.se fraktfritt.

Laptop HP655 är avstängd efter flera dagars drift utan problem.Den tekniska manualen för att streama live består nu av en A4 sida samt mera text på nästa blad.

I läge winamp soundcard input tar den ingen signal från stereomix.
Den tar bara signal från inkommande på mikrofon ingången.
Den musik jag spelar hörs inte alls.
Dra man ut kontakten till mikrofon ingången hörs jag genom
den inbyggda något svaga mikrofonen.

Audioväxel är inkopplad på mikrofon ingången.
Som hördes häromdagen sände jag tekniskt test under flera timmar.

Mikrofon regeln ska ställas ned till botten dvs noll den hörs ändå.
Samma ljud ut som går till en audioväxel till höger om mig där alla fyra datorer är anslutna måste komma tillbaka in på
mikrofon ingången för att de ska höras nåt live.
Audioväxeln vid laptopen tar signal från:

Två dubbelkassettdäck Sony och Pioneer.
Från bärbar cd spelare med mp3 funktion.
Eller samma kabel till Mp3 spelare låt bra i stereo.

Allt ljud ut från denna B dator inkl mikrofon 3B.
Samma kabel kan ta allt ljud ut från C dator inkl
studio mikrofonen.

Med adapterkontakter även från Thomson frontmatad
cd spelare med mp3/Radio med RDS.

Så även det tog tid att lista ut den tekniska lösningen på min laptop så visst det fungerar att streama live.

Som om det inte räckte med alla kablar&kontakter lite överallt så fylls det på med ännu fler.

Den kabelhärva som Georg Lindberg har under sitt 30 kanalers mixerbord tar dock priset.

Med mp3 spelare ska jag flytta över en massa mp3 med sk
radikal nationell musik från en patriot i Bohuslän.
Måste kollas för några är för extrema/hatiska för att spelas.
Behöver få komma till ica på fredag behöver fylla på.

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh