Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 18 maj 2015

Motgift

Nationalismens tredje väg!
Visa detta mail i din webbläsare

MOTGIFTS NYHETSBREV

STÖD MOTGIFT

Stöd oss och få tillgång till alla våra extramaterial. Dessutom så gott som dagliga podcasts från Motgift kommenterar!
BLI MEDLEM NU

FÖLJ OSS ÖVERALLT

F Ö L J på F A C E B O O K
F Ö L J på T W I T T E R
F Ö L J på Y O U T U B E

Är muslimerna våra vänner och allierade?
18 maj 2015

Hej Gunnar Andersson

Jag hoppas din helg har varit trevlig. Själv har jag haft besök från Sverige då min familj varit nere och hälsat på med anledning av min sons födelsedag. Vi passade även på att ordna med dop samtidigt — man får helt enkelt göra så när man har släkt som behöver resa långt. Det var supertrevligt, men nu är jag trött efter att ha tryckt i mig tårta i två dagar :)
 

Är muslimerna våra vänner?


Okej, det ska inte behöva sägas, men det är lika bra att vara tydlig: alla muslimer är inte likadana. Det finns muslimer av alla olika typer. När vi pratar om islam, islamisering och "muslimerna" så målar vi med bred pensel — det måste vi nämligen göra.

Anledningen att jag ställer frågan är att min kollega och vän Magnus Söderman skrev en viktig artikel på Motgift.nu, nyligen: Jag tycker att den här frågan är väldigt viktig, och det är bra att Magnus är beredd att sticka ut hakan och utmana den politiska korrektheten bland många nationellt sinnade. Vi måste kunna erkänna att problemen vårt folk står inför är fler än ett; det är inte bara islamiseringen, men den är ett akut hot mot vårt folks framtida frihet.
 

Islamiseringen kräver akuta lösningar


Samhället måste skicka en tydlig signal som för att vi ska kunna få bukt på islamiseringen. Här är några realistiska förslag som skulle kunna genomföras inom kort:
  • Förbjud byggandet av nya moskéer
  • Stoppa allt offentligt stöd till muslimsk verksamhet
  • Förbjud utländsk finansiering av muslimsk verksamhet i Sverige
Samtidigt måste en mer långsiktig politisk plan tillsättas för hur man kan avveckla de muslimska verksamheter som finns i Sverige.

Jag är dock inte naiv,  jag förstår att "våra" politiker inte kommer genomföras detta — det ligger inte i deras uppdrag att värna Sverige och svenskarna, tyvärr! Men det finns saker du kan göra redan nu, om du inte redan gör dem:
  • Köp inte halalslaktat kött
  • Stöd inte hjälporganisationer som ger stöd till muslimsk verksamhet i Sverige
  • Sprid information om islamiseringens fasansfulla effekter till alla du känner
Att tala om problemen med islamiseringen får aldrig betyda att vi glömmer bort andra kärnfrågor, men det är ett akut hot och vi måste sätta upp något form av värn mot det.

Nåväl, vi lär få anledning att återkomma till detta.

Missa inte kvällens sändning, vi drar igång 19:15 som vanligt.
Med vänliga hälsningar
Dan Eriksson
Chefredaktör
Motgift.nu

Ny temabok!


Den naturliga fortsättningen på det hyllade Motgift Magasin är våra temaböcker. Den första berör ett minst sagt aktuellt ämne.

Terrorism är ordet på allas läppar. Krig och förödelse runt om i världens förklaras antingen som produkter av terrorism, eller indirekta skador av kriget mot terrorismen. Men vad är egentligen terrorism? Motgift tema tittar närmare på terroristattentat och terroriststämplade organisationer genom historien, och väljer även att blicka framåt för att se hur terrorismen kan utvecklas i framtiden.

Beställ boken för bara 89 kronor nu!
Lyssna på alla podcasts - prova en månads medlemskap för 1 krona!
Copyright © 2015 Motgift, All rights reserved.
Du får det här nyhetsbrevet eftersom du skrivit upp dig på vår hemsida www.motgift.nu

Skicka snigelpost till:
Motgift
Box 809
Stockholm 11479
Sweden

Add us to your address book


unsubscribe from this list    update subscription preferences

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh