Välj Station

Motgift.nu Nashville FM [24/7 Nonstop Country Music] -02

måndag 1 juni 2015

Stormvindar

Pissregnet drog undan kom mycket.
Slängde en soppåse sen till returstationen.

Sen till ica jo Dalatrafik har efter ett halvårs tjat från mig sanerat klotter från två hållplatser.

Tungt i blåsten hem fick stanna och vila flera gånger stora vattenpölar lite överallt det räcker med regn nu.

Det fladdrade kraftigt om träningsbyxorna samt Sweden kepsen nästan flög av pga kraftigt lufttryck.


Mötte neger tjej med liten häck och smala ben.
Tömde postlådan nedanför finns varg i St Skedvi nära Forsa gård med grisar.

Istället för att rusta upp uteplatser t ex med ny målarfärg
håller hyresbolaget på med sina fjantiga blomsterlådor och en kaffekorg.

Vita staket är så smutsiga så de är mera svarta.
Tror en gammal tant i huset är död ser henne aldrig.
Hennes rullator är borta tror hennes son bor i lägenheten hennes uteplats ser eländig ut.

Packade upp åt lite av en varm grillad kyckling sen
tvättade jag mig samt tvättade heavy metal håret som fladdrar omkring i stormvindarna.


Tar tid att komma igenom håret med kammen när det ännu är blöt.
Tar tid att få det torrt med hårtorken.


                           Big Geting

Värsta Getingen kom in från öppet fönster mot gården.
Sprutade vatten på den så den inte kunde flyga iväg.
Den satt vid taklampan så det blev blött och droppade ned på den gamla kontors stolen som SJ slängde ut för 100 år sedan
på Stockholm den är delvis trasig men håller för att sitta på.
Det trasiga är täckt nåväl sen snabbt fram med en handduk från två håll klämde till den rätt hårt ner i toan och spola snabbt så den åker ut vid reningsverket vid sjön Amungen.
Den rinner i sin tur ut i dalälven som rinner ut i Bottenviken.
I Märsta blev jag stucken av en Geting som gömde sig i en trasa jag skulle snyta mig i den stack mig i tummen.

På 1980 körde jag en trimmad moped från södermalm mot Vega i Haninge i Farsta stack det till i armen.
Skakade ut en död Geting mådde dåligt lyckades köra fram till mormor på Nordenskjöldsvägen 61 sade till henne vad som skett.
Fick ligga i hennes säng flera timmar och vila hade yrsel men det blev lite bättre efter flera timmar.

Hade täckjacka men den kom in på nåt vis i fartvinden.
Har torkat av vattnet på stolen samt taklampan kom t o m lite vatten in i själva glödlampan så den är fn avstängd.

Fick Motgifts nyhetetsbrev kolla in 

MOTGIFT.NU 


HOWDY OVER AND OUT!


















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar vårda språket!
Jag ska godkänna först mvh